måndag 27 augusti 2012

Nog är det foglossning allt

Barnmorskebesöket gick bra, hon knickade till mina ben så jag hajjade till ordentligt på högra sidan. Jo sa hon, visst har du foglossning. Jag fick råd om att spänna åt gravidbältet mycket hårdare än vad jag har gjort. Hon frågade om jag ville lyssna på bebisens hjärtljud när jag ändå låg på britsen och det ville jag såklart! Direkt sparkade den till sa hon och så hörde vi det, tågtuffandet.. snabba hjärtslag. Det låg på 140 slag/minut och oj vilken lycka! Jag var nära att tappa både en och två tårar! Så underbart att få höra den lille!

Hon tipsade mej att ta kontakt med sjukgymnastiken för att få tips och råd kring foglossningen och hon skrev även upp mej på vattengymnastik. Det är något som bara erbjuds kvinnor med problem sa hon. Jag har tänkt tanken att åka och simma regelbundet nu i höst men att få gå på vattengymnastik i en tempererad bassäng lockar ännu mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar