tisdag 28 augusti 2012

Tuttbekymmer

Hur mycket kan ett par tuttar växa undrar ju jag. Jag fick bröst ganska sent, tror inte jag köpte min första riktiga bh med byglar i årskurs 8 eller nåt. Innan räckte det med ha sport-top. Sen sa det sa bara pang och så satt de där. Jahaa..
Och så blev man ett mycket omtalat objekt i skolan helt plötsligt. Jag har i många, många år legat på 80DD eller 85D beroende på hur bh:ar varit sydda och har tyckt själv att de är av lite för stor storlek.

Nu vet jag ärligt talat inte vad jag drar för storlek. Jag vet bara att alla mina bh:ar sitter åt och att vissa av dem kan jag absolut inte gå med! Mina sport-toppar som jag har är bara att lägga undan, det pöser ut överallt och ser ut som skit. Min bikinis.. ja herregud.. som storbystad har jag kört med trekantsmodellen fast med brett stabilt band runt nacken, inte de där små glamourmodells-bikinisara..hö hö. Men i dagsläget så ser de ut som en sådan! Jag höll på att skratta ihjäl mej när jag provade nyligen.

Dags för lite shopping.

3 kommentarer:

  1. Dessa tuttar. Om jag fick behålla mina amningstuttar skulle jag bli skitglad :) Stora och runda men ändå lagom. Men ack så fort de försvann ... Ska bli spännande att se hur de blir efter två barn, efter första märkte jag inte nån större skillnad alls faktiskt!

    SvaraRadera
  2. Hatar stora tuttar! Kan inte heller ha någon av mina tidigare bh:ar.. har fått köpa nya nu i strl 85DD.. undrar hur stora dom blir när mjölken rinner till.. vill jag inte ens veta. Hoppas dock att när jag ammat klart så försvinner brösten! Vill så gärna ha små söta snuttiga;)

    SvaraRadera
  3. Ja så tänker jag faktiskt också nu - ååh vad tomma de ska bli sedan efter amningen! Då skiter jag i om jag måste rulla ihop dem för att få dem "fylliga" bara de inte är så jävla PÖSIGA! De väller ut överallt och jag vill bara operera bort dem just nu!

    SvaraRadera