onsdag 22 augusti 2012

Gravidbälte

Trött så trött.
Pratade med sjukgymnasten som var på jobbet idag och bad om lite tips på mer ergonomiskt arbete och hur jag skulle kunna underlätta för mej i vissa situationer. När jag berättade så var hans första reaktion: Be om hjälp! Var inte så duktig hela tiden, du har faktiskt rätt att be om hjälp nu! Ta inte extra för att du inte vill att de ska belastas mer om du inte gör det. Han visade hur jag skulle stå och tänka vid olika moment och när jag berättade att jag känner av svanken rätt bra efter en halv/en dags arbete rådde han mej att ta kontakt med min vårdcentrals sjukgymnast eller att ringa till Mödravården för att få hjälp med att prova ut ett gravidbälte.
Det känns lite fånigt men han övertalade mej att det är bättre att förebygga och underlätta än att låta det gå för långt och inte kunna arbeta tiden ut. Nog så rätt det vet jag ju men man är ju som man är: Vill visa att jag är duktig och att jag kan klara mej på egen hand. Men det är ju bara jag som får lida utav det. Ja och bebisen. Fan att man inte kunde vara lite mer egoistisk?!

Imorgon ska jag ringa lite samtal och höra mej för angående gravidbälte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar