tisdag 7 augusti 2012

Höstens projekt

Nu tycker jag att magen har börjat puta ut bra och att det känns som det händer mycket med magen. Jag är medveten att jag kommer skratta åt mej själv senare i vecka 40 då jag förmodligen anser att jag var fjantig som tyckte att jag fått kula redan nu i vecka 17.. ha ha.. men strunt samma, man ska leva i nuet :)

Magen är öm, det drar i sidorna och jag har som mensvärk. Jag antar att det är ligamenten som tänjs ut och att jag har växtvärk.

Jag pratade med min mamma idag, vi pratar nästan varje dag. Vi har en otroligt fin och varm relation och att jag nu får ge henne sitt första barnbarn gör riktigt gott i hennes hjärta, det märks på henne. Hon är så fast vid att det blir en flicka, hon bara vet det! Hon berättade att hon hade varit på Lindex igår och handlat kläder till sig men tagit varvet förbi barnavdelningen också och hittade SÅÅÅÅ mycket gulligt och fint! Pojkkläder och flickkläder! Hon skrattade och sa att hon kommer handla ihjäl sig till den lille.. Låter bra.. ha ha! :)

Jag har kommit mer och mer underfund med att det faktiskt kommer en liten kotte i början av nästa år.  
Det ÄR sant, jag SKA få bli mamma! VI ska få bli föräldrar tillsammans! <3 
Å som jag googlar på massa saker som jag vill göra eller köpa till bebisens ankomst. Det blir en del projekt att fixa med innan januari. En del stora och en del mindre:

* Göra i ordning i det blivande barnrummet, lägga klickgolv, slipa och måla väggarna vita.
* Slipa ner vaggan som min farfar byggde till mej och måla den vit.
* Gå på jakt efter div. saker som vagn, skötbord, babyskydd, småpryttlar till rummet m.m.
* Göra en gipsmage. Något som jag har drömt om i många år.
* Sy ett babynest, en amningskudde, sänglakan till vaggan m.m. Har även plan på att testa att sy ett par byxor till kotten. Min mamma sydde massvis med kläder till oss barn när vi var små. Hon har mängder med mönster och grejer hemma. Vi ska gå igenom det någon dag och se om jag inte kan försöka mej på det också. Kul.
* Åka en tur till Ullared med min mamma i november. Jag och F bor bara en timme från Ullared. Smidisch!

Ja det lär bli en hel del boande också.. småprojekt.. åh vad jag längtar till hösten!

Nu är det visst dags för lite matintag - jag känner illamåendet på intågande..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar