måndag 20 augusti 2012

Rul:et

Upp och studsa redan vid halv sju. Sprallig, uppe i varv, pratig och flummig. F frågade om jag var nervös. Va. Jag. Nej. Nej. Jag är glad. Det är ju IDAG.

Känslan när hon sätter dopplern på magen och 1 sekund senare säger att hjärtat slår är så galet befriande. Jag var inte nervös inför just den biten förrän fram tills jag la mej på britsen. Allt såg bra ut, hon visade oss armarna, händerna, lårbenen som låg i kors, knäskålarna, underbenen, fötterna, tårna, magen, njurarna, hjärnans två delar, hjärtats förmakar och kammare. Det enda som hon inte kunde se var ett par blodkärl som gick ut eller in i hjärtat. Hon hade lite problem med att se lite överallt sa hon. Dels hade jag inte så jättemycket fostervatten, men normalt ändå, sedan låg den så ihopkurad att det var lite svårt att få bra bilder. Hon gav oss lugnade svar dock och vi har fått en tid om två veckor för att låta den växa på sig ytterligare och för att då kanske kunna se tydligare just vid hjärtat.

Vi frågade om könet och hon försökte se men lillen låg verkligen med benen i kors och ville hålla den hemligheten för sig själv. Ha ha. Luring!

Kanske har vi chans att se på de två följande ultraljuden. För två blir det. Det första för att få en bättre bild av hjärtat och det andra sedan i vecka 32 för att se så moderkakan har flyttat på sig. Den ligger fortfarande väldigt långt ner.

Att få se vårt barn återigen betyder så mycket i hjärtat! 
Älskade lille plutt vad vi längtar efter dej!


Liten fot


Hon räknade ut att den är 17 cm lång och sa att det stämmer överens 
med det tidigare BF-datumet, nämligen 15 januari.

5 kommentarer:

  1. När vi var på senaste UL så sa vår bm att nu fick vi se en bonus, alla kärlen till och från hjärtat syns tydligt. Det är inte alltid man kan se det sa hon. Så det var ju kul att ni får komma på ett extra UL, man vill ju gå så ofta man bara får :)

    SvaraRadera
  2. Jaha okej, jag trodde att de alltid var tvungna att se vissa saker! Ja då var det bra av henne att ge oss ett extra UL. Hon frågade om det var okej för oss med två till eftersom det blir det i vecka 32 också. OJA! :) Vi skulle gärna komma en gång i veckan ;)

    SvaraRadera
  3. Grattis till det lyckade rulet:)

    SvaraRadera
  4. Åh vilka fina bilder! Och vilken bonus att få ett extra ultraljud ;-)
    Jag tror tyvärr inte att vi kommer i samma föräldragrupp, vi bor i Gnosjö. Ni bor i Vmo va? Men det vore ju jätteroligt att ses med våra små sen ändå :-!
    Kramar

    SvaraRadera