onsdag 5 september 2012

1 - 4

  1. Jag har ÄNTLIGEN skaffat mej e-legitimation och loggat in på Försäkringskassan för att kika igenom min sgi och hur länge jag kan vara hemma m.m. Mycket smidigt system måste jag ändå säga även att det tog tid innan jag fick tummen ur.
  2. Vi har kört fast. Fast i barnvagnsträsket! Hujedamej sånt barn han var.. men seriöst, vilken bövvla vagn är bra egentligen. Läser man recensioner så är det alltid någon/några som dissar just den modellen totalt medan någon fullkomligt äääälskar dess funktioner. Ska man ha fyra hjul. Tre hjul. Hjul som tål att köra i Antarktis, duo-vagn, kombi-vagn, vagn med babyskydd att koppla på, vagn med.. ja ni hör ju.. vi har kört fast i gyttjan ordentligt. Vi har en Volvo V70 ( hejja Svensson-bil) så problemet med att få in en vagn i bilen ser jag som litet.. det är "bara" att hitta rätt modell.. 
  3. Jag har fått ordning på alla pappren som ska skickas till Försäkringskassan angående gravidpenning, som det så fint heter nu för tiden. Jag är nöjd med det som chefen skrev men kompletterade min egna ansökan med ett brev där jag beskrev min arbetsdag. Jag höll på att skratta i byxorna när jag såg ansökan och dem två/tre raderna som man fick på sig att beskriva sin dag. Jäääsåå.. Nu ska det bara slickas frimärken så kan jag posta det.
  4. På tal om att posta brev. Brevet till Kvinnoklinikens verksamhetschef är klart. Jag skrev det igår och har gjort i ordning även det. Hoppas verkligen att chefen tar tag i det så den berörde får höra vad jag har upplevt utifrån hennes arbetssätt. 
Det var nog alles..

4 kommentarer:

  1. Oj, jag skickade in mina papper till f-kassan igår.. min chef skrev båda papprena, haha. Men jag fick läsa när han var klar.. men vi använde bara raderna som fanns. Kanske var dumt. Vad skrev din chef? Jag är livrädd att inte få graviditetspenning.. kommer aldrig palla att jobba fram till förlossningen.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte vilket som är bäst ärligt talat, men jag kände bara att jag inte kunde få ner allt jag gör på två-tre rader. Jag jobbar som undersköterska på ett särskilt boende och tyckte det var lättare att skriva ett brev som komplement.

      Vad jobbar du med?

      Min chef fyllde i hennes papper om "omplacering", skrev ner stödord i det som jag utför på jobbet. Inget särskilt egentligen men jag var lite orolig att hon skulle fylla i att jag kan få hjälp med varje lyft eller så. Att hon skulle försköna istället för att skriva ner hur tungt det faktiskt är. Hon hade gamla papper att gå efter sa hon, de pers har fått beviljat så jag antar att hon fyllde i som hon brukar..

      Kram!

      Radera
  2. Jag bifogade nästan tre A4 sidor med arbetsbeskrivning :0 Jag skrev ner varje tänkbart scenario! Och har fått beviljat två gånger, så jag tror det är bra att vara utförlig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag fick ihop två A4-ark. Kändes lite mycket men ville verkligen vara tydlig. Det skiljer sig ju säkert på olika boende också. En del kanske inte alls har lika mycket spring som ett annat. Vi har så blandat också, dementa som slåss och boende med psykiska diagnoser som är aggressiva, det poängterade jag också.

      Radera