tisdag 18 september 2012

Blivande storasyskon

Igår när jag smorde in tjockismagen med lotion innan läggdags kom jag på att fasen vi har ju inte fotat magen idag. Ett par gånger har det inträffat nu, att jag har kommit på det dagen efter eller så. Veckorna rullar på så det liksom glöms bort bara. Vi ska fota ikväll, det kommer en tjockisbild! :)

Kidsen är så underbart goa med magen. De säger ofta något i stil med: Åh M, magen har vuxit massor inatt! Varje kväll som kramar vi godnatt får jag först en kram och puss och sedan ska de ge bebisen likadant. Minstingen, tjejen, kramar om så omsorgsfullt så, smeker med handen över magen och säger godnatt lilla bebisen! Likaså när vi säger hej då när mammaveckan börjar.

De kommer få en bebis på varje ställe, vår är beräknad i januari medan deras mammas i februari. Det kommer bli mycket på en gång men vi är ju fyra vuxna i det här och vi får göra det bästa för att de stora ska få känna sig delaktiga och sedda såklart! Det kommer gå galant tror vi. De ser verkligen fram emot det här och jag vet inte hur många gånger som tjejen har dragit ut bebiskläderna som jag dels har köpt och dels har haft som liten bebis, lagt ut i soffan och berättat en historia om varje plagg, vikt ihop fint och lagt tillbaka i lådan igen. Gulle! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar