torsdag 13 september 2012

Planerna finns där

Även att vi inte har köpt något speciellt till bebisen än så vet vi ungefär vad vi är ute efter.
Vi vet vilken sorts vagn vi söker och vi har båda fastnat för Brio Happy. Att köpa en ny ligger inte i vårt intresse, en från Blocket med ett par år på nacken är vårt val. Den röda är ju bara för äckligt snygg!
Vi vet ungefär hur det tänkta barnrummet kommer att se ut. Det ska spacklas och målas väggar, läggas nytt golv och sättas in nya lister. Min gamla vagga som min farfar gjorde till mej när jag låg i magen står i vårt förråd redo att bli omhändertagen. Tanken är att slipa ner lacken och måla den vit. Jag/vi har en kärlek till det vita lantliga. Skötbordet som jag köpte för en 50-lapp ska bli lite pimpad också, målas vit och fixas till lite. Jag har plan på att bryta av det vita med färger på matta m.m. Det hade varit charmigt med en sänghimmel över vaggan/spjälsängen., vi får se. Någon vimpel hängandes i taket blir det också. Jag ska försöka få tag i lite kul tyg och sy lite sådant.

Är lite sugen på att göra en fondvägg. Jag hittade en bild på Google och tänkte att jag skulle sno lite inspiration från den. Jag gillar att det bryter av i mild ton.


Jodå. Planer finns ju. Helt klart. Men när det sätts igång med shoppandet vet vi inte. Vi pratade om det senast häromdagen, eniga om vår oförståelse för att vissa går loss helt i vecka 11-12 med att handla in grejer. Det känns helt absurt för oss. Sedan ska vi inte vänta tills jag ligger med kotten hängandes vid tuttarna på BB innan rummet är helt tipptopp men än känns det en bit bort att dra i sta me´t.

Osäkerheten kring detta shoppande hör samman med mina/våra känslor kring den ovisshet som har funnits kring bebisen. Vi hoppas att vi kan slappna av snart och verkligen njuta av detta. Jag vill så gärna kunna börja med rummet eller åka och storhandla i den stora gula affären. GÅ LOSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar