torsdag 13 september 2012

Ett babyproffsenbesök

När jag körde igenom Växjö igår passade jag på att plocka ut de andra två gratisboxarna, Apoteksgruppens och Babyproffsens. Lite mindre saker i den andra men jättebra att man får gratissaker, helt klart. Jag passade även på att ta mej ett varv i butiken för att kika på barnvagnarna. Herrejesus vilken samling vagnar det fanns. Alla möjliga märken och riktigt bra att kunna se och jämföra! Jag och F ska ta oss en tripp en annan dag tillsammans för att slå våra kloka ihop. Vi tänker inte köpa en ny vagn i butik utan kommer hålla oss till Blocket. Jag fastnade såklart för den tidigare favoriten Brio Happy! Så snygg, lätt och skön att hantera. Det får banne mej bli en sådan. Fyra fasta hjul. Den hade bra gung och det gillar jag, vill inte ha någon stel och hård vagn. Nu var ju detta årets modell såklart men det finns jättefina modeller på Blocket som bara har ett par år på nacken, det fungerar alldeles utmärkt. Att köpa en ny vagn för flera, flera tusen känns bara onödigt.

Å vad jag längtar till okt/nov när jag och mamma ska åka till Ullared och shoppa bebissaker. Även att jag inte vill börja redan nu med shoppandet så känns det bra att ha det halvt om halvt bestämt längre fram. Ju mer tiden går desto mer kommer det säkert kännas okej att börja bygga bebishem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar