söndag 2 september 2012

En alldeles underbar helg!

Vi har haft en ruggigt bra helg i Halmstad! Gårdagen bjöd på 19 gradigt, soligt väder och vi startade dagen med att få varsin behandling på Spa Harmoni. Vi möttes av jättegullig personal och supermysig atmosfär. Jag valde "I väntans tider" vilket var en specialanpassad behandling för just gravida! Kvinnan berättade att oljorna innehöll vetegroddar för att motverka bristningar, kardemumma för att stimulera matsmältningen och citron som är bra för humöret - good combination så att säga ;)

Hon började med att torrskrubba hela mej med riviga handskar, något som jag inte såg sådär jätteskönt men ack så bra för huden att bli av med allt de döa. Magen skrubbade hon även med fast med lättare hand. Jag fick först ligga på ryggen för att hon skulle kunna skrubba och massera ryggen för att sedan ligga på rygg resterande behandling. Hela kroppen gick hon igenom och det var riktigt underbart! Hon masserade magen och höll sina händer ovanpå i någon slags healing kändes det som. Det märktes på henne att hon tyckte om att utföra just denna typ av behandling och hon var jättegullig mot mej och sa till mej att jag skulle verkligen ta detta som min stund och njuta ordentligt för sedan blir det annat att lägga fokus på.

Kotten gav ifrån sig tydliga och starka kickar när jag låg där och masserades och jag vet inte om den blev förbannad eller tyckte det var skönt..

Efteråt åkte vi tillbaka till hotellet och fyllde upp Jacuzzin, bubblade och mumsade på frukt och godis. F fick sig en öl medan jag surplade på Sprite. Länge låg vi där, jag i hans knä medan han smekte magen. Lycka! Att vi får uppleva detta tillsammans är det finaste jag vet!


 

Kvällen avslutades med ett restaurangbesök på Pio & Company, en restaurang med fantastiskt god mat. Plankan som jag valde var gigantisk! F valde helgrillad fläskfilé med potatisgratäng och den satt som gjutet den också!

När vi kom tillbaka till hotellet kröp vi ner i sängarna och tittade på tv en stund innan vi somnade, helt utslagna av dagen! F berättade imorse att han hade hållit handen på magen när jag somnat och att han hade fått en tydlig spark i handen! Äntligen har han känt det jag känner - vårt barn!


1 kommentar: