tisdag 4 september 2012

Bemötandet är inte okej

Precis som ni säger så bör jag gå vidare med detta. Det är inte acceptabelt med ett sådant bemötande. Jag är själv undersköterska och vet hur viktigt det är med just den biten.

När jag kom hem från sjukhuset igår ringde jag för att luska lite hur jag skulle gå tillväga med detta, vem jag skulle framföra mina upplevelser för och så. Jag fick prata med en jättegullig barnmorska som hänvisade mej till två alternativ, antingen kunde jag kontakta verksamhetschefen som hon gav mej namnet på eller så kunde jag kontakta något som heter Patientens direktkanal.

Nu när jag ringde till Kvinnokliniken som gårdagens barnmorska hänvisade mej till att göra för att på så sätt komma i kontakt med den kvinnliga chefen fick jag prata med en barnmorska som inte alls kändes lika uppmuntrande i det här. Det är nog ganska känsligt att hjälpa en patient mot en kollega så att säga - men det struntar ju jag i. De ska få höra hur deras personal arbetar!
Hon svarade lite undvikande och tipsade mej om just Patientens direktkanal. Jaha sa jag och varför kan jag inte få kontakt med självaste ...., det tipset fick jag igår när jag pratade med en annan barnmorska.
Snopen svarade hon att ja just det så kan man också göra och det kändes precis som om hon ville undanhålla just den info och blev förvånad när jag nämnde hela hennes namn. Tjihi.

Jag bad om hennes adress och ska sätta mej ner och skriva ett brev till henne. Det är nog lättast i det här så det inte går att misstolkas via telefon och munberättelser.

Beter man sig illa så ska det bita en i röven. Så är det bara.

2 kommentarer:

  1. Fy f-n vad bra:) man ska inte kunna behandla folk hur som helst!!! Sen måste jag säga att din mage ser alldeles perfekt ut. Mvh Ida

    SvaraRadera