fredag 28 september 2012

Vecka 25 ( 24+4 )


Här är vi. Jag och han. Blivande mamman och parveln. 

24+4 idag och jag läser i mina appar att bebisen är ca 30 cm från hjässa till häl. Redan tänker jag och ser för mej hur den ligger där som en linjal på skolbänken! Dock lite rundare, den väger ca 600 gram. Den börjar nu fylla ut livmodern och är välproportionerad med tunn och ömtålig hud. Hjärnan växer snabbt och finger- och fotavtryck utvecklas. Den kan knyta sina händer och ta tag i fötterna. Fränt. Kom igen lillen - situps. Bebisen har en egen rytm i magen och sover och är vaken om vartannat. Navelsträngen är tjock och elastisk. Den reagerar på ljud och hör mammans hjärtslag, ton och rytm. Det kommer den bära med sig när den är född.

Jag har nu gått 61,6 % av graviditeten och det är 107 dagar kvar till BF. I 173 dagar har jag varit gravid och det är rätt overkligt att det har gått så lång tid sedan vi fick svar på att den fjärde behandlingen lyckades. Galet.

Jag känner av parveln varje dag, det ser lite olika ut måste jag säga. Ibland kan den vara väldigt aktiv på dagen för att nästa dag inte visa sig förrän framåt kvällskanten då det blivit lite lugnare och vi ligger i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar