torsdag 27 september 2012

Vattengymnastiken

Godmorgon sköna läsare!

Här ligger jag i sängen och äter Maoam-kolor. Mmm. Jag har inte haft något speciellt godissug under graviditeten som jag annars brukar ha. Tidigare kunde jag äta godis varje dag! Men igår - igår kväll fick jag en sån där dunderlust på godis och åkte och handlade illa kvickt. Hem och hälla opp i skålen, äta ett par bitar sen var det stopp. Det räckte. Jag förvånas över mej själv!
Att jag nu dagen efter har godis kvar tillhör inte vanligheten!

Vattengymnastiken för gravida igår var toppen. Den var på sjukhusets rehab och vi var fyra havande bruttor som plaskade runt i bassängen. Riktigt skönt med uppvärmt vatten! Ca 35 minuter pågick passet med diverse övningar och sedan väntade 20 min till avslappning. Vi låg med flytkudde runt nacken och flytkorv under knäna och guppade omkring. Kvinnan som ledde oss satte på en avslappningsskiva med mental träning inför det som komma ska. Vi följde instruktionerna och la händerna på magen när rösten bad oss att göra det. Rösten pratade mycket om förlossningen och poängterade om och om igen vikten av andningen, att släppa kontrollen och följa med i sammandragningarna. Att inte jobba emot utan låta sig hänga med i smärtvågorna. Med händerna på magen samtidigt som vi lyssnade på hennes lugna röst så kickade bebisen flertalet gånger. Det var en häftig upplevelse!

Det var riktigt skönt att genomgå och jag kommer fortsätta med det varje onsdag framöver.


2 kommentarer:

  1. Det är nackdelen med att bo på ett litet ställe, det finns inget sånt här :( Det verkar ju jätteskönt och bra!

    SvaraRadera
  2. Sånt är tråkigt att inte alla har samma möjlighet! Jag kan verkligen rekommendera vattengymnastik annars. Jätteskönt! Jag tror avslappningen var bäst ;)

    SvaraRadera