tisdag 18 september 2012

Instabil röv

Bäckensmärtan blir bara värre och värre. Den känns mestadels men märks tydligare när jag jobbar för att inte tala om smärtan som kommer e f t e r arbetetspasset. Nu ska jag inte göra ett gnällinlägg här men det gör ont när jag sitter, ligger och står. Jag sover inte alls bra utan vaknar flera gånger per natt för att flytta om i sängen. Har flertalet kuddar som jag styr med och F den stackarn.. han flyttar snart ut i tält på gården...

Läkaren gjorde lite besiktningsprov på mitt bäcken och ben idag och kunde konstatera att foglossning är problemet. Hon hade full förståelse för att jag har ont. Jag går med bäckenbälte sedan ett par veckor tillbaka och det gör nästan till eller från. Jag ska få börja med vattengymnastik och ska gå på första akupunkturbehandlingen på torsdag. Egentligen var det redan idag men akupunktören var visst sjuk.

Så.

Helt sjukskriven i två veckor till att börja med. Har fått en läkartid innan den tiden går ut för att se över problemen då, läkaren sa att ibland blir det bättre men många gånger så sitter det kvar hela graviditeten. Grattis till mej.

Parveln mår då inte illa utav det. Den paddlar på så fint där inne så. Det är en fröjd att känna av den varje dag. Mestadels så kommer det när jag satt mej ner eller när jag går och lägger mej för natten. Den vaggas väl till sömns när jag är i farten. Känns som det kommer bli en en unge som får gungas i vagnen dagarna i ända för att den inte gillar när det är lugnt.

Jaha. Vad ska man hitta på i två veckor nu då?

1 kommentar:

  1. Pilla naveln är ju inget alternativ, för jag antar att den är mest utplånad :0 I alla fall så har mitt navelludd ingenstans att gömma sig nuförtiden :)

    SvaraRadera