måndag 24 september 2012

Vecka 25 ( 24+0 )


Vecka 24 är fullgjord och vi går in i vecka 25. 16 veckor kvarstår och hua det går fort nu. Har inatt sovit riktigt bra! Kors i taket! Mannen däremot hade sovit som en skit eftersom jag snarkar värre än vanligt. Tror det har med mina slemhinnor i snoken att göra, jag har börjat ta nässpray innan läggdags för då tjockar det på sig.

Magen växer och det känns ordentligt, växtvärken finns där och det stramar i sidorna och som ett brett band nere under naveln. Naveln börjar se lite rolig ut eftersom jag har haft navelpiercing. Än har den inte ploppat ut men den ser ut som en kattröv - helt klart. Kotten bökar omkring och att få känna den varje dag gör mej otroligt lugn. Innan tog oron över när man inte visste men nu kommunicerar han ju med oss. Bra!

Annars rullar det på som sagt. Hösten har kommit för att stanna och igår slipade F kottens vagga. Tanken är att jag ska inhandla färg i veckan och börja måla den. Snart får vi ta tag i kottens rum också. Längtar!

2 kommentarer:

  1. Naveln blir inte snygg! Jag tog ur min piercing när jag blev gravid, och det blev en liten bristning ovanför den på slutet. Det bleknade snabbt men naveln blir ju inte densamma :) I första graviditeten fick jag aldrig putnavel men det har jag denna gång!

    SvaraRadera
  2. Jag tog ut min piercing i andra/tredje månaden och jag kan förstå att den inte kommer bli snygg senare. Inte för att jag ska stoppa tillbaka något smycke men själva naveln blir nog inte så jäkla het sen :)

    Har du ont runt naveln? Jag har känt till och från och är jätteöm just nu. Räcker med att peta på naveln så gör det ont! Har det med musklerna att göra? Att det växer och det sträcks? Eller har det med piercinghålet att göra?

    /M

    SvaraRadera