tisdag 11 september 2012

Barnmorskebesöket

Har sovit uselt inatt, dels haft ont och vridit och vänt på mej x antal gånger men även legat vaken i ett par timmar för att jag inte har hittat ro i kroppen.

Är just hemkommen från barnmorskan och har fått lite hjälp på traven där. Hon frågade hur jag hade det och direkt kände jag hur tårarna brann innanför ögonen. Jahapp tjut då.
Hon förstod att situationen var tung och vi tog ett problem i taget. Just med bäckensmärtorna tyckte hon att jag skulle börja med akupunktur och bokade in mej på det. Det var löpande sa hon, man börjar med två gånger per vecka och kanske sedan tunnar ut det till en gång per vecka. Skönt!

Hon skulle även ta tag i en samtalskontakt till mej. Antingen blir det kuratorn eller psykologen på KK. Känns bra! Jag behöver ventilera det inre.

Och så jobbet. Hon bokade in mej på läkartid nästa tisdag. Det fanns inga tider egentligen men hon överbokade mej tydligen. Det innebär att jag måste gå till jobbet måndag men det kanske är positivt i det hela. Då märks det hur det känns och fungerar det inte så har jag det som kött på benen.

Nu ska jag sova en stund igen. Jag är så trött så jag är yr och mår illa. I eftermiddag ska jag åka till min mamma 25 mil bort och vara där över natten, träffa familjen och lite så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar