måndag 3 december 2012

BB-väskans innehåll. I listformat.

BB-väskan. Ja när är det dags för att ha den redo? Vissa packar den under värkarbetet medan vissa har den redo i hallen från vecka 30. Kul att läsa om olika varianter.
Själv är jag den där personen som alltid är ute i god tid, som packar och packar om hundra gånger innan jag ska iväg och jag börjar lååångt innan det är dags. När vi var i Thailand i januari började jag packa resväskan säkert 2-3 veckor innan.. sugen på att komma iväg!? Ha ha.

Jag är förvånad över att BB-väskan inte har börjat packas ännu. Nog för att jag har googlat och gjort listor hur många gånger som helst och t ä n k t ut vad som ska med så har jag väntat ut det. Men jag är sååå sugen på att börja! :)

Det känns som en del har med sig hela bohaget medan näste bara har det absoluta nödvändiga. Saken är ju att vi bor 5-10 minuters bilfärd från förlossningen och skulle vi ha glömt något till BB-tiden så är det inte hela världen, F kan ju åka hem och hämta.

Det som jag har skrivit ner på listan är följande:

Till mej:
Födelseplan, blodgruppering, leg och bla bla..
Amningsbh
Stora trosor
Amningslinne
Pyjamasbyxor
Vanliga byxor
Någon tröja med smidig dragkedja eller likn.
Något på fötterna - foppa?
Bindor och tuttlappar
Lotion, hårband och lypsyl
Övriga toalettsaker
Godis, dricka, frukt m.m.
Korsord/tidning
Liten anteckningsbok och penna

Till F:
Ombyte
Toalettsaker
Ätbara saker och dricka
Telefon, kamera, laddare

Till lillebror:
Body, byxor, tunn mössa, strumpor, tossor, kofta
Filt, napp (?) mjukdjur
Fleeceoverall, tjock mössa
Blöjor

Det var nog alles. Tror jag har fått med allt i planeringen. Känns som jag har lite koll på läget i alla fall nu när jag ännu en gång skriver ner det och ser över vad som vi har hemma och vad som fattas. Det mesta som saknas är plickplock som tandborste och bindor m.m. Lullull helt enkelt. I det stora hela är det klappat och klart.

Jag vill. Jag vill. Men då har jag inte det kvar sedan.. Än så länge suger jag på den karamellen..

10 kommentarer:

  1. Öronproppar, om inte till dig så till pappan :) Gummisnodd om du har långt hår. Ett extra underliv, så du kan byta ut det trasiga efter förlossningen ;)

    SvaraRadera
  2. Åh ja det hade jag faktiskt skrivit ner på min lapp men glömt att skriva här.. ja inte underlivet men det andra :)

    SvaraRadera
  3. Haha jag har också skrivit ner en packlista, det är så svårt att veta när man ska packa. Jag längtar också väldigt mycket tills jag får packa väskan :)

    Jag har ungefär samma saker som dig men jag tänkte ta med en vetekudde också. Vet inte om sjukhuset har annars som man får låna? Och sen bilbarnstol :)

    Snart är vi där!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å bra att du sa det! Jag har tänkt att ha med egen vetekudde ja! Det använder jag när jag har mensvärk så det kan vara skönt att ha med den dit.. den kanske gör nytta i starten åtminstone :)

      Bilbarnstol också ja såklart :)

      Snart är vi där ja.. G A L E T! :) När är du beräknad?

      Kram M

      Radera
  4. Ja jag tänkte också att den kan vara bra i starten men sen lär man väl slänga den i väggen eller på barnmorskan :)

    Jag är beräknad den 4 feb så jag ligger 3 veckor efter det. Det är så roligt att höra om dina "symtom" och sen dyker dom upp på mig, jätteroligt :)

    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tror jag också!
      -VA FAAAAN SKA JAG MED EN VETEKUDDE TILL??!?!?! Ha ha..

      Så kul att vi ligger så pass nära! Kul att jämföra och känna igen sig! Var i långa landet bor du? Ålder? Nu är jag nyfiken vettu :)

      Kram M

      Radera
    2. Ja riktigt roligt :)

      Jag bor i Linköping och är 26 år, väntar första barnet :)Inte alltför långt bort från dig om det stämmer att du bor kring Jönköping som jag har fått för mig :) Jag jobbar som sjuksköterska så jag känner igen dina tankar om tungt arbete, vet precis hur du menar!

      Radera
    3. Okej.. men har du ingen blogg jag kan följa :)
      Ja det stämmer att jag bor rätt så nära Jkpg.
      Okej många SSK när man gluttar runt bland gravidbloggar.. jag var inne på det ett tag jag också och har kommit in varje gång som jag har sökt skola ( 7 ggr.. he he ) men sedan så backar jag ur :) Så jag är väl inte helt hundra på vad jag vill bli när jag blir stor :)

      Mår du bra i din graviditet och så? Har du rätt till gravidpenning? Jag har en kompis som också är SSK men som inte har rätt till det nämligen.. surt tycker jag för det är ju ändå inom vårdyrket - det ÄR slitigt!

      Kram på dej

      Radera
  5. Mjukt toalettpapper (Lambi) bara ett litet tips sådär ;)

    SvaraRadera