fredag 21 december 2012

Powernap innan julmaten ska lagas

Har varit på stadsrundan och handlat de sista julklapparna och så även julmaten som vi ska äta tillsammans med barnen i eftermiddag. Jag hämtade även ut en fotografiförstoring och den blev jättebra! 30 x 40 cm.
Eftersom vi ska åka 25 mil imorgon till min mamma och hennes karl och stanna där till Annandag jul tar vi det säkra före det osäkra och packar med babyskydd och BB-väskan. Ifall att liksom. Jag tror ju inte att det är aktuellt men skönt att ha det i bilen åtminstone. Inte sådär smidigt att åka 50 mil tur och retur för att hämta det ifall bebisen tittat ut.
3 ½ vecka kvar nu ju. Idag när jag var på EKO och handlade lite leksaksjulklappar gick jag förbi bebisavdelningen och kunde inte låta bli att stoppa ner en ljusblå tunn filt med vita moln på. Den var för söt helt enkelt. Filtar kan man nog inte få för många utav, det tycker jag ju själv. Har alltid haft flertalet i både soffa och säng. På tal om säng, jag ska ta mej en powernap innan det är dags för att ställa mej vid spisen!

Igår blev det ingen sådan och jäklar vad ont jag hade i rygg, mage, fogar och svanskota. Vi var en sväng in till Jönköping i ett ärende och hittade inte dit vi skulle utan rände runt mitt inne i stan innan vi lyckades lokalisera oss. Den promenaden tog död på mina fogar och jag gav upp soffläget redan vid nio.

Det är ju pinsamt att erkänna att jag faktiskt har bott i Jönköping i 1 ½ år men likförbannat går vilse. Men jag skyller på att jag inte bodde centralt. Mitt lokalsinne är verkligen inte min starka sida. Det är som att jag bara kan ha en stad i huvudet samtidigt, nu existerar bara min nuvarande stad i karthjärnan..he he.

1 kommentar:

  1. Haha, jag är född här men hittar ändå inte överallt, så 1,5 år är väl inget. O jag har bott centralt i 8 år. :-P

    Det lät som en fin filt till bebisen! Det är så mysigt att få gå och titta och klämma på bebisgrejor och veta att man faktiskt KAN handla till sin alldeles egna bebis! <3

    SvaraRadera