onsdag 12 december 2012

Gröthjärna

Åh vad nöjd jag är över bilderna. Det är vi båda två. Av de 200 bilderna hittade vi ca 125 som var fina och bra, på resten är det någon som blundar eller gör ett stelt leende :)
Jag är ju galet kär i svartvita bilder och tycker dem blir så mycket mer levande av det. Ett par bilder ska förstoras upp och sättas upp i vårt sovrum, kanske tillsammans med gravidmagen. En del andra ska skapa en fotovägg i vardagsrummet, barnen ska få ha lite bilder på sina rum och så blir det såklart ett fint album.
I dagsläget har vi ett par fina album med kort på barnen, på mej och F, vår bröllopsdag och så de hemliga bilderna på mej som jag gav till F som morgongåva. Lättklädda ljusa fina bilder. Om det var uppskattat ;)

Jag älskar som sagt svartvitt och jag drömmer om att en dag äga en egen systemkamera och kunna fotografera själv. Det hade varit så otroligt roligt att själv ta fina bilder på familjen m.m. I dagsläget har jag en usel Iphone-kamera som ger suddiga bilder och en liten digitalkamera som är så seg så barnen hinner cykla förbi mej innan kortet är taget. Det tar sån tid för den att fatta efter tryckknappningen. Det ska blinkas, tänkas och funderas och så klick - jaha men det var ju en fin asfaltsbild jag fick!

Jag har frågat min kära syster om vi kan få låna hennes systemkamera att ha med till förlossningen/BB och det får vi men jag vill ändå ha en egen i framtiden och allra helst en vettig digitalkamera just nu. Det är ett litet stressmoment faktiskt, att förlossningen ska starta igång tidigare och att vi inte har hunnit få låna systers kamera..
Det går att få en fin systemkamera för 3000-4000:- Pengar som jag förvisso inte har just nu men min mamma ville ge mej ett bidrag som julklapp vilket är en bra bit på vägen..

Jag har nu suttit och läst recensioner, omdömen, tester och produktinformation så jag tror jag snart trillar av stolen av trötthet. Siffror hit och funktioner dit - jag får gröthjärna! Men eftersom jag är nybörjare och inte vet särskilt mycket så vill jag ha en relativt enkel fast inte för enkel om jag avancerar mej fort. Vore trist att utvecklas och få koll på det och så blir jag begränsad av kamerans enkelhet. Jag vill ha en kamera som jag kan utvecklas med och som är snabb i tagningarna, ger bra bilder såklart och som är lätthanterlig.
Fastnat för ett par olika modeller, antingen Canon EOS 1100D, Nikon D5100 eller D3100 eller Sony Alpha A37.
Läser man och jämför så är den ena bättre på en sak men sämre på en annan grej. Inte fasen vet jag vad jag ska kolla efter! Det är som att sätta mej på ett aktieköp känner jag. Äh men ta något bara.. 

Jag tar en lussebulle på det..

Hej.

4 kommentarer:

  1. Vi köpte en systemkamera för bara ett par veckor sedan. Det blev en canon eos 600D. Enligt recenssionerna har den fått jättebra omdöme! Bra nybörjarkamera men passar även proffs. Haha. Vi gav 5500:-, fick med väska, putsduk och minneskort till. Är mycket kvar att lära, då jag inte heller kan så mycket, men än så länge är vi supernöjda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tina. Ja just den modellen kikade jag också på, verkade suverän men jag känner att den är för dyr.
      Kan tro att det är mycket att sitta med och pilla innan man får någorlunda kläm på´t. Men så kul att kunna ta fina bilder sedan!

      Nu är det inte långt kvar du! :)

      Radera
    2. Ja, tyvärr är den ju det. Vi köpte den i julklapp till oss själva. Men jag tror dom andra kamerorna är bra dom också, vi oproffs märker nog ingen skillnad. Haha. Nehej du, nu är det verkligen inte långt kvar för nån av oss! :-D så spännande!

      Kul för er att ha så fina bilder av graviditeten med. :-)

      Vi var in på förlossningen i måndags pga blödningar, men än är det inget på gång. :-)

      Radera
  2. Hej! Kul med ännu en gravidblogg, har hittat ganska många nu på senaste :) Hoppas du mår bra med magen! Kram

    SvaraRadera