måndag 10 december 2012

Vecka 36 ( 35+0 )

Små små snöflingor trillar ner och det är så vackert ute även att solen inte vill titta fram. Fina vinterlandskap.
Idag är det måndag igen och jag tar ett kliv över till nästa veckonummer i ordningen - 36. Har nu gått 35 fulla veckor och jag känner mer och mer av det här med krämpor i kroppen. Jag har i ett par dagar haft som mensvärk, mestadels på kvällar och nätter men även under dagen. Det spänner, drar, ilar, sticker och hugger i nedre delen av magen och det sliter i ljumskarna. Plus att det värker i ryggslutet och hugger till. Jag antar att kotten filurar på om han ska fixera sig eller inte. Gör´t tänker jag, bare gör´t så jag får lite lugn och ro. Det gör så ont när han håller på.
Sammandragningar är numera vardag, reser jag på mej så kommer de, böjer jag mej, när jag kissar m.m.
Har dessutom varit "dålig" i magen i ett par dagar. Lustiga kropp, magen har ju varit galet påverkad av järntabletterna tidigare.. 
Jag försöker vila om dagarna och tar det rätt så lugnt faktiskt. Plocka ur diskmaskinen och dammsuga har jag överlåtit till F, det gör för ont att hålla på och böja sig så många gånger..

Förutom det så mår jag bra, jag räknar ner till årsskiftet. Är faktiskt liiite nervös att han ska gräva sig ur innan raketerna har skjutits upp. I-landsproblem i denna värld jag lever i med tanke på bekymmerna som vi har haft, jag borde egentligen bara hålla käften! Men.. jag önskar att han firar både jul och nyår genom navelsträngen. 


Jag klabbade på ytterligare ett lager igår och jag är jättenöjd! Formen, propotionerna..allt. Den är inte stor men det är ju inte jag heller. Det är det jag får höra: VA!? ska du ha så snart, det kan man inte tro! Du är inte stor, jag var sååååhääääär och så visar de med armarna likt en Usa-tjockis.


35+0
Inga bristningar än. Jag smörjer och smörjer och smörjer och smörjer..

2 kommentarer:

  1. Du kommer förmodligen klara dig från bristningar, för jag antar att du inte kommer explodera i vikt nu om du inte gjort det innan. Fast vem vet med all julmat som väntar ;)

    Jag hoppas din lilla stannar i magen två veckor till i alla fall så räknas du som fullgången, men dina symtom är precis så som min förlossning startade :0 Själv väntar och väntar jag, och jag som är så dålig på att vänta :)

    SvaraRadera
  2. Ja du vet julskinkan, bara den väger ju 2,5 kilo kanske.. he he

    Säg inte så.. :) Men det var precis vad jag sa till F imorse, att jag tror sjuttan att han kommer gräva sig ur i förtid. Men jag hoppas det lugnar ner sig och att det bara är fixeringskänningar :)

    Ja jag väntar ju också för din del! :) Ååå så dålig man är på sånt ja. Värdelös skulle jag vilja påstå!! ha ha..

    SvaraRadera