söndag 2 december 2012

Så olika det är

..vissa nätter kan jag sova som en klubbad säl ( ordagrant ) utan att vakna en enda gång medan vissa andra nätter är rena rama skiten. Har haft tre-fyra bra nätter innan för att nu vara inne på den andra skitnatten. Kissnödigheten och trycket neråt är inte det värsta just inatt utan det onda jag har i magen. Det har varit så i någon veckas tid, det spänner, drar och hugger som knivar (!!) fram i linningen. Passande nog där jeanslinningen övergår till mammamudden. Mysbyxor och leggings är skönast. Ligger jag i soffan och ska ändra läge eller gå upp så viker benen sig av smärta och jag blir ståendes en stund innan jag kommer iväg. Första 5-6 stegen är som knivhugg!

Att vända sig i sängen är heller ingen dans å jag hittar ingen skön ställning. Lillebror och jag har varit vakna sedan kl 02 och vi bökar på varsitt håll.
Magen blev helt toppig nyss, som ett isberg fast med en babyrumpa längst upp! Såg helt förvrängt och galet ut!

Nä det får bli att gå ner och leta rätt på Alvedon så jag kan få ett par sovtimmar till åtminstone.

Fotograferingen gick alla tiders igår! Riktigt roligt var det och vi väntar med spänning på att få hem skivan med redigerade bilder på, skulle ta ca en vecka.

Mot medikamentskåpet! Å ja lika bra att ta kylskåpet också..

2 kommentarer:

  1. Är det fogarna som spökar? Eller så är det hans huvud som kommer åt diverse nerver, det gör förbannat ont när huvudet gottar ner sig i bäckenet tycker jag. Grattis på 1a advent eller vad det heter ;)

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte vad som är grejen. Tidigare så hade jag riktigt ont i pullbenet. Men detta sitter lite över.. i linningen.. Det ilar och det strålar till även ibland när jag inte rör mej. Antar att det är som du säger att barnets huvud ligger och gnor åt någon nerv.

    Tack och detsamma! :) Härligt med advent och att det nu närmar sig med med enorma steg.. väntar med spänning på att lilla Vega ska titta ut :)

    Kram på dej

    SvaraRadera