fredag 14 december 2012

Downperiod

Det är värst vad man boar innan parveln kommer. Rensa igenom pappar och pärmar så man har full koll. Gå igenom försäkringar, fylla opp frys med mera.
Idag har jag varit oppe på vinden och rivit ner julpapper och julsnören så nästan alla paket är klara till barnen, fattas ett par inköp. Skönt att ha det klart i tid. Likaså paketen till övrig släkt, min kära syster tog på sig det i år, skena i affär och sortera opp vad som ska ges till vem. Jag bara betalar en klumpsumma sedan :)
Riktigt snällt av henne att låta mej slippa skena runt på stan..

Det som fattas i kåken är en gran, baka pepparkakor och nya lussebullar ( jag vete sjutton vem som äter opp alla dem.. he he ) och så göra en ny julskinka. Den jag gjorde försvann på ett par dagar. F och sonen stod för det kalaset. Kul att det uppskattas :)
Granen kommer förmodligen in i helgen eftersom barnen är hos oss nästa vecka, de kommer idag, och stannar till nästa lördag. De firar jul med sin mammas familj i år och då får det bli lite tidigare med allt hos oss så de hinner njuta av julen här hos oss också. Vi ska ha ett litet julbord nästa fredag och dela ut julklappar. Tänk vad fort det går nu. 1 ½ vecka kvar till julafton. 2 ½ till nyåret. Galet.

Man går ju hela tiden och räknar ner dagar till BF, tänker att nu är det si och så många veckor kvar eller si och så många dagar. Lite dumt kan jag känna. Förmodligen kommer jag ju gå över en viss tid så när jag väl är nere på ental så kommer det kännas supertungt att gå över 5-6-7-8-FJORTON dagar kanske.. ush..
Jag som är trött på´t nu. Jag känner mej enormt gnällig och otålig för tillfället. Det kom smygande i veckostarten och har hållit i sig. Låånga veckor kvar.

Kroppen är verkligen trött nu. Den orkar inte alls hålla igång på samma sätt som tidigare och även om jag tar en lugn dag och vilar mycket så känner jag mej ändå som en åttioåring som har ont överallt. Och gnällig som faan!

Nä nu får jag göra något som peppar opp mej. Lyssna på bra och hög musik. Alltid en start!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar