torsdag 4 oktober 2012

Äntligen hittat rätt ton

Oj vad det är roligt att bygga bo. Nu har jag verkligen fått smak på det här med att förbereda! I morse var jag runt i stan för att få tag i den rätta gråa tonen till fondväggen. Hittills har det bara funnits mörkgrå och det vill vi inte ha. Ljust ska det vara. I den tredje affären hittade jag den. Perfekt ton! Bära hem och börja måla! Jag hinner med den andra strykningen i eftermiddag och jag tror faktiskt det kommer räcka med det eftersom vi målade med vitt två lager innan.
F har fått i uppgift att lägga golvet ikväll när han kommer hem! Tänk då är det bara molnen kvar sedan! Yeah! Kommer bli så läckert! Frågan är om man ska dutta eller spraya molnen? Måla med pensel känns sådär.. Det tål att kluras på..

Snart tvåsiffrigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar