torsdag 18 oktober 2012

Sista akupunkturbehandlingen

Sjätte akupunkturbehandlingen gjordes idag och efter överenskommelse med barnmorskan så läggs nu det ner för min del. Det har inte gett gynnsam effekt utan jag har snarare fått mer ont. Om det beror på att hon har aktiverat punkterna eller om foglossningen i sig har blivit värre är svårt att säga.
Hon är verkligen jätteomtänksam och när jag berättade om mitt onda område kring och vid sidan av naveln så kände hon på magen och visst förstod hon att jag har ont, jag ömmade ordentligt som hon sa. Hon lyssnade på bebisens hjärta ( något som hon gör varje gång ) och gick för att hämta ultraljudsmaskinen ifall hon skulle kunna se om det rör sig om ett myom. En slags muskelknuta i livmodern. Hon såg ingenting och läste i min journal att jag har varit i kontakt med förlossningen ang detta + sammandragningarna som gör ont på grund av just det onda området och hon ville inte släppa det utan ringde upp jouren för att berätta. Läkaren sa att det kan vänta till måndag då jag har min läkartid ang vidare sjukskrivning men att ifall det blir värre så ska jag söka akut till förlossningen.

Hon sa att jag då ska kräva att få komma in och bli undersökt och inte nöja mej med råd om Alvedon och vila. Barnmorskor med lite jävlaranammat i sig gillar jag! :)

Eftersom jag har så ont i främre fogen struntade hon i att sätta nålar där idag och tog bara i svank, skinkor och fötter. När det var klart klistrade hon fast små kulor i höger öra som jag själv ska massera på. Hon hade en speciell penna som hon förde med på ytterörat som skulle ge signal när den rätta punkten hittades. Fräsigt. Hon hittade två stycken och tryckte lite för att få en markering och jäklar vad ont det gjorde. Hon sa att det är ju just de punkterna som har med bäckensmärtan att göra så hon var fullt förstående att jag blev lite svettig och grimaserade..


Jag for till Biblioteket efteråt och lämnade igen ett par böcker och passade på att låna två nya. Bra att roa sig med när man är hemma såhär för det är förbaskat tråkigt må jag säga.


Fick även med mej lite goda frukter och Alvedon från Hemköp. Nu ska jag värma bovetekudde och lägga mej i soffan innan mannen min kommer hem.

2 kommentarer:

  1. Sån där akupunktur på örat fick jag i början på förlossningen oxå, att klämma på när jag låg i badet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fränt ju! Om man har turen att det finns akupunkturutbildade barnmorskor då det är dags så vill jag gärna prova det!
      Tyckte du att det hjälpte något?

      Radera