fredag 26 oktober 2012

Lilla hjärtats hjärtslag

Igår när mamma och jag kom hem från Ullared satte vi oss i soffan alla tre, F, hon och jag. Jag smetade på lite bodylotion på magen och satte angelsoundet, som jag har fått låna av min fina kusin, på magen. Eftersom jag flera gånger har fått lyssna på hjärtat på mödravården så vet jag vart han ligger och myser. Direkt hittade jag de snabba slagen och gav hörlurarna till F. Han sken upp och lyssnade länge på sin lilla bebis där inne. Tyckte det var häftigt att kunna höra den. Så älskvärt! Någon dag ska vi spela in ljudet så vi har det sparat i minnet! Kärlek.

Mamma fick också lyssna och även senare känna när han bökade runt i magen och det var en speciell känsla att se henne känna och höra sitt barnbarn. Första barnbarn.

Lyckliga och magiska stunder. Jag har en känsla av att jag och F kommer lyssna på bebisen många gånger under resterande tid. Även barnen ska få lyssna på deras kommande syskon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar