torsdag 11 oktober 2012

Blodtrycksfall

Idag har jag varit lite kreativ och tagit mej en runda till skogen som ligger strax bakom vårt bostadsområde. Jag rensade marken på björkris och lite löv och satte igång med att göra en krans till ytterdörren. Eller krans och krans, det blidde ett hjärta.


Höstigt, enkelt och stilrent. Som jag gillar det.

Var nyligen på akupunktur, min fjärde. Jag haltade in till henne och hon frågade om det hade blivit värre? Oja sa jag nu sitter det inte bara i ryggen utan fram också. Det har kommit mer och mer. Jag förklarade att jag hade väldigt ont efter måndagens behandling och att jag sovit uselt i ett par nätter. Hon sa att det är mer troligt att min foglossning i sig har blivit värre än att behandlingarna har gjort mej försämrad.
Jag fick lägga mej på rygg och hon satte tre rakt i muffen som förra gången men efter bara ett par minuter mådde jag dåligt. Det flimrade för ögonen, jag kände mej yr och fick blodsmak i munnen. Jag svimmar sa jag till henne och fort som attan for hon upp ur stolen och slet bort nålarna och bad mej vända på mej. Hon höll om mej och pratade med mej. Gav mej vatten efter en liten stund och lät mej ligga och vila på sidan. Blodtrycksfall - check! Hon sa att dels kan nålarna påverkat situationen eftersom jag hade mer ont nu men mest berodde det på att när jag låg på ryggen så trycktes aortan i magen ihop och jag fick blodtrycksfall.
Läskig känsla att ligga ner och känna att hela rummet snurrar. Jag har aldrig svimmat men det kändes inte långt borta. Hon struntade i att sätta nya i muffen utan lät mej vila en stund för att sedan sätta dem bak i ryggen. Jag låg på sidan och hon sa att nu när magen börjar bli tung så trycker den så mycket att jag ska nog inte ligga på rygg i fortsättningen under behandlingarna.

Nu ska jag ta en vilopaus och låta kroppen få ta hand om nålarnas aktivitet.

2 kommentarer: