måndag 29 oktober 2012

Barnmorskebesöket

Barnmorskebesöket gick bra. Min barnmorska hade idag med sig en barnmorskestudent så det blev nästan fullt i det där lilla rummet.

Dagens värden:
Vikt: 76,1. En ökning på 9,6 kg sedan positivt graviditetstest. Jag har vikterna sparade i en app och senaste vikten visade 76,8 kg men var på min mammas våg. Jag tog bort den för att bara ha en och samma våg att utgå ifrån.
Sf: 29
Hb: 104
P-glukos: 4,9
Urinprov: 2:a på socker
Blodtryck: 120/60
Bebisens hjärtslag: 140

Jag fick min blodgruppering. Fick veta att blodprovet som jag tog för ett par månader sedan visade u.a. Det togs för att se så jag inte har något bekymmer med tromobocyterna eftersom min mamma drabbades, av vad de misstänkte, en blodpropp när min lillebror föddes.
Att sockret slog igenom med en 2:a på urinprovet tyckte de inte var så farligt eftersom mitt blodsocker låg bra men jag fick med mej ett urinprovsrör för att lämna redan nästa vecka.
Mitt järnvärde på 104 är ju inget att hänga i julgranen och jag erkände att jag fuskar en del med järntabletterna eftersom jag blir förstoppad på direkten. Jag ska f.r.o.m nu ta dem v a r j e dag så jag for snabbt till apoteket och inhandlade ytterligare en variant av magmedel. Jag har provat både Laktulos och Lunelax och det är rena rama skiten. Istället fick jag något som hette Laxiriva. Blir nog skitbra. Så tröttsamt att hålla på med..

Jag bokade även in mej på de tre föräldraföreläsningarna som kommer nu i november/december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar