onsdag 3 oktober 2012

Vitt och lantligt

Andra strykningen gjord i rummet och även snedtaket. Det riktiga taket får F ta för jag når inte och vill inte härja omkring på en stol. Med min vanliga otur skulle jag drutta rätt i golvet. Hela jag var vitprickig när jag var klar. Jag blir inte ens förvånad längre. Men är det inte så att den som är skitigast har också jobbat hårdast?! Kroppens påverkan får jag ta en annan dag, bäst att hålla på när man tycker det är roligt och mår bra utav det. Det är det viktigaste. Det är det som är rätt skönt nu. Jag kan ta en liten promenad då och då eller göra något ansträngande som jag faktiskt tycker är kul för sedan spelar det ingen roll om jag tappar arslet för jag kan ta det lugnt resten av dagen och dagen efter.
Skillnad vore om jag skulle gå långpass efteråt..

Jag målade även skötbordet fast med blank vitfärg. Köpte ju ett Sniglar-skötbord för 50-lappen för ett tag sedan och nu ser det nytt och fräscht ut. Bra jobbat M! Jag var tvungen att ringa till F på jobbet och skryta lite över vilken hejdlöst bra fru han har. Om han inte hade förstått det tidigare alltså..
Det är himla kul att fixa och måla. Det mesta av vår inredning här hemma är vitt. Jag har en glädje för loppis och shabby chic och gick lös förra året och köpte in gamla möbler som matsalsbord, stolar, skänk, skrivbord, små bord, hängande skåp och diverse annat. Måla vitt och sen skrapa bort färg så det ser sådär lantligt ut. Me like. I samma veva tröttnade jag på vår Malm-sängstomme i ekfanér och rollade även den vit, dock utan shabby. Däremot har jag en känsla att lilla vaggan kommer bli lantlig ;)

Drömmen vore att bo i ett rött hus med vita knutar. Köket helt vitt i nyrenoverad gammal stil med den gamla järnspisen, bruna bjälkar i taket och mormors vävda trasmatta på golvet. Mm mm.
Ja.. dröm var det.. 

2 kommentarer:

  1. Jag har precis samma stil!! Älskar det! Längtar också efter ett fint sekelskiftshus! Men nu kommer vi flytta till en helt nybyggd lägenhet, så det där huset får vänta. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Det är ju helt underbart! Jag kan få en lite orgasm om jag kommer in i ett sådant hus.. ha ha ha! Nej men det är verkligen min dröm!

      Lägenhet är inte fy skam det heller.. man får liksom ta en sak i taget.. Vi köpte ett radhus i januari som vi håller på att pyssla upp lite på, men tanken är att vi vill hitta ett hus om ett par år.. 4-5 kanske.. Detta är en mellanlandning.. K a n s k e hittar man ett rött hus en vacker dag ;)

      Må så gott! Kram!

      Radera