måndag 29 oktober 2012

Vecka 30 ( 29+0 )

Idag startar graviditetsvecka 30, jag ligger alltså på 29+0. Shit vecka 30! Jag sa det till F igår att jäsingen vad det har gått undan! "Bara" 10 veckor kvar nu. 2 ½ månad. Till beräknad dag ja, det kan lika gärna dra ut på tiden och bli en februaribebis. Vem vet.

Ja det lunkar på. Jag tycker inte jag har haft sådär förbaskat ont i fogarna de senaste dagarna. Med det sagt så är det inte smärtfritt, o nej, men det känns ändå lite lindrigare vilket är otroligt skönt. Inatt t ex har jag inte varit vaken en enda gång. F sa imorse att jag har legat still och jag tror honom för jag vaknade på vänster sida och det var så jag la mej igår. Skönt!

Sitter nu och äter frukost nere i köket och har pussat hej då till min man. Jag har kommit in i den här rutinen att gå upp runt 6-6:30 för att "hjälpa till" vid morgonstyret med kidsen och så och det har fortsatt även under de barnfria veckorna. Ush det låter så illa, barnfria, men vad säger man då? Under mammaveckorna.. Ni förstår vad jag menar..

Jag lyssnade igår på kottens hjärta. Först var det lite növvligt att hitta honom, han hade bökat iväg sig från sin favoritplats som är till höger om naveln. När jag for omkring med soundet hittade jag några andra ljud också, dels mina egna hjärtljud men också något som lät Swisch...swisch... antar att det var blodflödet i navelsträngen..

Åh vad jag är sugen på att tvätta alla bebis- och sängkläder. Det har ju kommit upp i en del nu och jag vet inte hur många gånger jag har gått in i kotten rum och fingrat på hans saker. Igår rev jag upp all plast på sängkläderna och vek i fina högar i vaggan. Haha jag är som ett litet barn! Vagnen som luktade lite garage har stått ute i en en vecka säkert och togs in igår. Jag tvättade några av delarna i maskinen häromdagen igen och vågade mej då på att använda sköljmedel. Vilken skillnad det blev! Ingen lukt kvar alls! Men i alla fall - den har stått i hallen sedan igår och varje gång jag har gått förbi den har jag antingen lett fånigt, pillat lite på den eller vaggat till den för att sedan komma på mej själv: vad jag håller på med!?
Fjant - det ligger inget barn där i! Ha ha!

2 kommentarer:

  1. Jo men det är viktigt att vagnen pysslas om! Man måste säga god morgon och klappa den lite och pratas lite med, som att prata med blommor du vet :)

    SvaraRadera