måndag 22 oktober 2012

Vecka 29 ( 28+0 )

Då var det ny vecka igen. Måndagmorgon och vi välkomnar graviditetsvecka tjugonio. I mina appar läser jag att barnet väger ca 1,4 kilo och är ca 38 cm lång från huvud till tå. Den kan öppna ögonen och har långa ögonfransar. Underhudsfettet bildas och skelettet utvecklas, även att det fortfarande är mjukt och böjligt. Benstommen hårdnar inte förrän efter födseln. Kroppen och huvudet är proportionerliga och barnet kan kontrollera andning och kroppstemperatur. Det är känsligare för ljus, ljud, smaker och lukter och har även drömperioder. Mamman känner regelbundna rörelser.

Japp. Vecka 29, ( 28+0 )
Så var det. Så är det och snart är det slut. Jisses. 70 % avklarat, 83 dagar kvar till beräknad dag.
Ena stunden känns det som magen växer som hundan för att i nästa kännas lika liten som innan. Jag vaknade inatt av att den bökade runt där inne och levde Allan. Lillfis.
Jag tog en bild nu på morgonen men jag fick inte till varken vinkel eller ljus så det kommer en ny lite senare under dagen.

Magen har morrat och kört hela natten och även nu på morgonen men utan resultat. Jag mår illa och tror mej vara klar för toa men det är liksom bara falskt alarm. Laktulosen åkte ner igår kväll igen. Med tillhörande klökningar. Fan så vedervärdigt det är!

Idag åker min man till Stockholm så jag blir ensam med barnen till imorgon kväll. Jag ska vara på sjukhuset om två timmar för att träffa läkare angående fortsatt sjukskrivning och jag hoppas att de skriver resterande tid nu, jag tycker inte det är något att diskutera eller dela upp tiden längre. Ös på bara så vi får det ur världen - för jobba kan jag ju inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar