tisdag 16 oktober 2012

Det blir Ullared nästa vecka!

Vill börja med att be om ursäkt för en groteskt bild på min navel. F blev helt chockad igår att jag ens la upp den på bloggen! Finns visst de som inte gillar navlar tydligen.. :) Men som sagt, den ser inte ut sådär i vanliga fall. Bara när jag ska sätta mej upp och liksom spänner magen eller liknande. Plus när jag skrattar.. då kan jag liksom inte sluta skratta för den sticker ut så fult. Ond cirkel.

Det var det. Nog om äckliga navlar.

Idag är det en sån där seg och trött dag. Jag tog lång sovmorgon, la mej i soffan för att kika lite på Friends men somnade och vaknade ett par timmar senare. Trött tjej. Har nyligen suttit och skrivit inköpslista till Ullared dit jag och min mamma ska åka nästa torsdag. Spännande! Kul! Häftigt att få gå där och själv vara den gravida tjejen som jag så länge har längtat efter. Att jag får gå på bebisavdelningen och välja påslakan och likn. till vår bebis! Längtar!

Så är det ju det här med vad man behöver och vad man inte behöver. Vad som behövs i början och vad som behövs senare. Eftersom den är beräknad efter jul så tänker vi ju passa på att önska lite klappar även till lillen. Inte mer än rätt ju ;) Så allt nödvändigt vill jag inte handla! Måste vara lite smart..
T ex på sådana saker är babygym och babysitter. Likaså babyvakt tänkte jag kunde vara en utmärkt julklapp..

Det som ligger på listan hittills är:

Plastad frotté
Nappar MAM
Dreglisar
Amningskupor 50-pack
Våtservetter/tvättlappar
Lite kläder
Mössor, tunn, tjockare
Filt
Kudde och täcke till vaggan
Kudde och täcke till vagnen
Påslakanset till vaggan
Påslakanset till vagnen
Skötbädd till skötbordet
Någon mobil att hänga över
Snuttis
Små handdukar

Ja det var nog alles till den lille. Det ska även handlas lite underkläder, kläder och vintergrejer till bonusbarnen och jag ska se om jag hittar några sköna amningsbh:ar eller gravidtröjor. Resterande som jag hade på listan känner jag att det får tas senare. Typ som spjälssängsskydd m.m. Kotten har vaggan till en början så spjälsäng köps in senare också. Man behöver inte mängder på direkten. 
Lite lite att åka ända till Ullared kan tyckas men eftersom vi bor så pass nära så kan vi ta en tur lite senare i år ifall det skulle behövas kompletteras.

Bara att komma dit och få glutta och känna och välja ut sakerna längtar jag efter mycket nu!

2 kommentarer:

  1. Ska du inte ha en åkpåse till vagnen? Lättsamt och bra, och när dom blir äldre kan dom inte sparka av sig täcket. Och kudden dom har när de är bebisar är så platt att dom inte behöver den :D Jag bor ju i kalla Jämtland så därför investerade vi i en Voxi påse, mycket dyr men det bästa jag köpt! På vintern behövs inte kläs på med overall och skit utan nästan bara att lägga ner som dom är...typ mössa vantar halskrage, lättsamt för mig och skönt för barnet att inte ligga som en packad sill. Sommaren har varit så kall i år att jag haft påsen hela året utom en vecka när det var lite varmt! Ha det så roligt med shoppandet, att köpa barnsaker är det roligaste som finns :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi fick med en sorts åkpåse när vi köpte vagnen + att F´s mamma har gjort en till bonusbarnen när de kom som vi kan använda.
      Ja overall är inget som vi kommer satsa på heller, det räcker med åkpåse eller täcke/filt och så fleeceoverall skulle jag tro.

      Jaaa galet kul tror jag!! Ska knarka Alvedon innan vi åker bara så jag pallar att gå där.. :)

      Kram på dej

      Radera