måndag 15 oktober 2012

Vecka 28 startad och därmed sista tredjedelen

Inatt har jag sovit gott. Kors i taket på det! Jag vet med mej att jag har varit vaken vid ett par tillfällen och bökat runt för att ändra liggläge men inte varit så pigg eller haft så ont att jag inte kunnat somna sedan! Gött!

Igår kväll var det bedrövligt däremot. Satt illa, låg illa, stod illa, gick illa. Visste tillslut inte hur jag skulle placera min kropp i soffan. Tillslut tog jag två alvedon och värmde opp bovetekudden en gång till, la den i soffan under mej och bullade upp med fem kuddar under ben och nacke! Det var redigt skönt. En stund.

Idag byter vi vecka, lillkillen och jag. Ha ha vad förvånad jag skulle bli OM det tittar ut ett flickebarn! Jag är ju så inställd eftersom min tro är att det blir en pojke.
Hur som hur. 27 fulla veckor idag. Vecka 28 startar. Och tredje trimestern. Tjohoo!
Samtidigt som jag inte vill att veckorna ska rejsa eftersom jag älskar min mage och att äntligen få uppleva detta så kan jag vissa stunder ( som igår kväll ) tänka att det är grymt lång tid kvar!

Idag står det akupunktur på schemat. Har en känsla att hon inte sätter tre i muffen denna gången + att jag inte behöver ligga på rygg.

Å med det säger jag godmorgon!

90 dagar kvar till bf. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar