onsdag 3 oktober 2012

Illamående och mat

Illamåendet har kommit tillbaka. Senaste veckan har jag mått illa när jag har vaknat på morgonen. Sådär jag-måste-ha-mat-illamående. Det har vänt efter frukosten. Det här med mat över lag så inser jag att jag är mer hungrig med ögonen än med magen. Jag lastar opp tallriken men orkar inte ens hälften utan blir sprängmätt på en gång. Stopp direkt. Känslan sitter kvar en bra stund efteråt och jag får som uppstötningar.

Nu på morgonen var det likadant med illamåendet men efter att nu ha fått i mej en smörgås så sitter jag och funderar på om jag ska behöva gå och kräkas. Den sitter i halsen på mej. Kvar på bordet ligger den andra smörgåsen och ser sååå god ut.. men fy!

Jag som trodde detta hade med tidig graviditet att göra. Inte att det skulle komma tillbaka efter halva tiden..

5 kommentarer:

  1. Nä tyvärr :) Både jag och min mamma mådde illa i slutet av graviditeten och när jag började kolla runt på internet så är det tydligen ganska vanligt det med. Jag gruvar mig lite denna gång och hoppas jag slipper, för det blev en del soffliggande på slutet sist vill jag minnas. Och att vilja äta mer än man kan känner jag igen! Jag gör i ordning två smörgåsar "som vanligt" men sen går det inte äta upp. Det är väl lite trångt om plats oxå :)

    SvaraRadera
  2. Hehe.. ja jag googlade lite också och såg att det är fler som upplevt samma sak. Vad vore livet utan Google hörrö? ;)
    Låter inte så mysigt att behöva må illa under senare tiden av graviditeten, tycker det "hör till" i början. Nu får det lägga sig och försvinna :)

    Var bor du Hannah? Det är kul att följa alla dessa fina tjejer som är i samma läge som en själv men det hade varit ännu roligare om man kunde samla ihop ett gäng och ses live. Fast åka land och rike.. njae..

    Kram på dej

    SvaraRadera
  3. Jag har precis samma! Det har kommit den senaste veckan, att man vaknar och är superhungrig och kräks om man inte får mat direkt. Hoppas att det inte håller i sig.

    Kram! :)

    SvaraRadera
  4. Jag bor uppe i vackra Jämtland, utanför Östersund :)

    SvaraRadera
  5. Ajdå, med andra ord ca 80-90 mil emellan oss. Lite långt för en fikadejt :)

    SvaraRadera