fredag 26 oktober 2012

Bästa shoppingrundan!

Gårdagen var helt galet roligt! Bäckensmärtan tilltog ju mer vi traskade runt där men jag hade ju lovat mej själv att det skulle bli en gnällfri dag så jag bet ihop och hängde mer och mer över vagnen. Jag passade även på att sätta mej på olika pallar som stod i gångarna :)

Jag fyllde opp vagnen med diverse grejer till bonusbarnen, vinterjacka, underkläder, lite tröjor m.m. Hittade även två superfina "Onepiece:ar" men dem får bli en del av julklapparna.
Till mej själv hittade jag två olika modeller av amningsbehåar och eftersom jag har provat hela H&M´s utbud och tycker de sitter som skit så la jag ner fyra stycken bh:ar i vagnen. De satt riktigt riktigt gött! Hittade även ett par leggings, en lång tröjklänning och två par stycken farfars-skjortor. Allt på mammaavdelningen.

Så var det ju bebissakerna! Åh jisses. Jag klämde och kände på allt samtidigt som flertalet andra blivande mammor. Man redigt kunde se deras glitter i ögonen. Jag tror mina bländande dem också! :)

 Body, scarf och mössa med Laban. 
Några strumpor och ett par byxor.

 Vita body och "smurf-byxor".

 En väldigt stor sovpåse i strl One size och två pyjamasar.

 Muminfilt och nappar.

 Badkarsinsats.

 Täcke, kudde och plastad frotté till både vagga och vagn.

 Tre stycken bäddset till vagn och vagga.

Förutom det här så blev det lite annat smått och gott. Amningskupor, tvättlappar med mera. Min mamma som var med handlade grejer till spjälsängen som vi kommer få senare och likaså en del kläder och en stor microfleece-filt. Jättefin var den! 

Jag drömde om den röda Laban-bodyn inatt. Jag vet inte hur många gånger jag vek ihop och la den i lådan inatt.. ha ha.. Idag la jag in allt i kottens rum och oj så varmt och gott det blev i hjärtat! Underdelen av skötbordet är helt fullt av saker och ting! Älskar! 

Min mamma åkte hem i eftermiddags och jag satte igång med att sy lite bebiskläder. Hon hade med sig två påsar med tyg igår när hon kom. Ett mintgrönt, ett lila velour och så ett ljusgrönt med vita elefanter på. Jättefint allt. Idag blev det ett par byxor och en liten mössa. Mössan ser lite fyrkantig ut men får en mycket snyggare form när den spänns ut lite. Bonustjejen provade på hennes dockor och den satt jättefint. 
Jag hann även börja sy två par byxor av det lila velourtyget men mudden räckte inte till båda så jag får köpa mer sånt. Gillar inte att vi inte har någon tygaffär här i stan utan får beställa på nätet. Jag vill ju få hem det på direkten :)

Han kommer inte gå byxlös ;)

2 kommentarer:

  1. Oj oj vad mycket fint! Och fint du sytt oxå! Jag köpte en svindyr AmningsBH på Boob men hittade sen även på Lindex för 199 kr, och dom var lika bra tycker jag! Det blir ju lite kladd och man sover i bh:n och sen svettas man jättemycket när man ammar så det behövs ett par, jag hade tre st att varva mellan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hannah! Jag har fått upp ögonen för just att sy byxor. Den måste ju hinna ha dem också så jag får snart hejda mej :)

      Jag provade dem på Lindex men tyckte inte om dem heller.. Fast jag har alltid haft problem med att hitta patthållare. Så att nu har blivit ännu större gjorde inte saken bättre. Blev tokglad när jag hittade i Ullared. Bra att jag tog ett gäng då :)

      Radera