lördag 20 oktober 2012

Lite smått och gott

Igår kom barnen och två-mannafamiljen blev fyr-mannafamiljen. Snart är vi fem-mannafamilj. Längtar!
Efter gårdagens sjukhusbesök har jag ett lugn i magen och även att jag fortfarande har ont så vet jag att det åtminstone inte är något farligt.
Bonustjejen ville följa med mej på en liten skogspromenad idag och vi var även på stan för att handla lite mer ljung till blomkrukorna på framsidan. Det känns i bäckenet men jag ger mej tusan på att jag måste röra mej och försöka att se bort från det. Det kan inte hindra mej i min vardag. Om det inte skulle vara rent av förjävligt som det är vissa dagar, då får jag ta det lugnare helt klart.

Ikväll tog jag mej ett varmt bubbelbad och det är så gott både för kropp och själ. Mannen servade mej med dricka och godis. Jag hade tända ljus och låg där och njöt av att känna vårt bebis sparka i magen.

Åh.. vet ni..jag vägde mej på förlossningen igår. Nu har jag visserligen vägt mej på tre olika vågar men om man ska gissa att alla väger någorlunda rätt och lika så har jag sedan positivt graviditetstest gått upp hela 10,3 kg! Herrejösses sär ja bare.. Mååånga veckor kvar..!

27+5.

4 kommentarer:

  1. För tre veckor sen hade kag gått upp 12.. Vill inte veta hur det ser ut nu ;)

    SvaraRadera
  2. Om det är till någon tröst så går en del inte upp något på slutet. Efter v 35 stog jag still i vikt, det var skönt. Återstår att se om jag kan upprepa det denna gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag som trodde att det är då man går upp som MEST! :)
      Haha.. men egentligen vad gör lite extra kilo när man får sitt efterlängtade barn!? Man är ju bara töntig som håller på!! :)

      Radera
    2. Ja jag var väldigt nojjig för vikten första gången men det är inte så mycket man kan påverka har jag märkt. Då var jag sugen på nyttiga saker och tittade inte ens på godis, nu är det snabba kolhydrater som lockar :) Om man har tur att inte samla på sig vätska på slutet så är det nog ganska lugnt med vikt uppgången. Jag har mina osexiga stödstrumpor och hoppas korv-tårna håller sig borta även denna gång :))

      Radera