söndag 28 oktober 2012

Lite blandat

Godmorgon godmorgon. Klockan är snart halv tio och utetempen visar -5 grader. Fy sjutton men det ser samtidigt helt fint ut eftersom solen lyser. Nu är det snart vinter. Det är ett som är säkert. Varje dag tar oss närmare målet. Föda barn? Nej jag menar att få baka lussebullar! Jag är SÅ sugen på det nu! Speciellt när jag hittade två påsar Saffran i skafferiet från förra året. Men jag får hi ma ett tag te..

Igår var vi på stan och på Vero Moda fick jag tag i två par gravidjeans. Jag frågade en personal eftersom jag inte hittade några sådana plagg och hon kikade på mej i två sekunder för att sedan gå ut på lagret och kom tillbaka med de två paren. De satt som ett smäck runt mage, lår och röv. Impad på hennes känsla för´t.
Tidigare igår hade jag ett par vanliga jeansleggins som jag har haft ett bra tag och som trots att jag är i sjunde månaden fortfarande kommer i. Jag har inte gått upp speciellt mycket över just röv och lår, lite känner jag men inte så att det märks speciellt. Det har satt sig på tuttar och mage.

Vi var på 40-årsfest igår och jag åkte hem runt 01 medan F stannade kvar längre. Jag känner mej minst lika bakis som honom idag men det var jättetrevligt och bra planerat med tävlingar, bordslekar och uppdrag bland festdeltagarna. Lyckad kväll.

Imorgon har jag mitt andra barnmorskebesök. Det ser jag fram emot. Även att jag nu kan lyssna på bebisens hjärtslag när jag vill så är det ändå lite annat att ligga där på britsen och få höra det. Magen ska mätas och vikten ska skrivas upp. Jag ska även den gången lämna urinprov, jag vet inte om det görs varje gång eller om det har med att göra att jag har haft uvi sjuttioelva gånger i mitt liv? Skönt att de har det under kontroll.
Jisses, vi går in i vecka 30 imorgon. Hur i hela friden gick det här till? Om ett par veckor får jag börja finlira på ett förlossningsbrev, få tag i en bra BB-väska och fixa det sista med kottens rum. Jag skulle vilja få tag i lite fint papper, tyg scrappingpapper och göra egna motiv till tavlor. Jag har ju en del tid till att pyssla med sånt om dagarna om jag säger så..   

2 kommentarer:

  1. Tips om du inte hittar fina papper - fina tapeter funkar som tavlor också. Jag bad att få några provbitar på några olika tapeter som jag ramade in - det blev jättefint i barnrummet och funkar ju såklart även i andra rum. (Och gratis så när som på ramen!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inte alls en dum idé! Jag ska ut på stan och snylta med andra ord! Gratis är gott.. ha ha!! :)

      Radera