tisdag 2 oktober 2012

Flicka eller pojke

När man är hemma såhär måste man ha någonting kul att roa sig med. Som att luska i vem inneboenden är. Många många och åter många myter cirkulerar kring olika test och diverse hitte-på. Den ena säger så medan nästa säger si. Jag tycker det kan vara kul att testa för att se vad det visar.

Är magens form toppig och syns inte bakifrån eller rund och sätter sig på sidorna?
Min står rakt ut och den syns inte bakifrån. Pojke.

Pigmentrand på magen?
Nix ingen sådan. Pojke. 

Ligger hjärtfrekvensen över eller under 140 slag/minut?
De två första gångerna visade det 135-140 slag och igår visade det 152. Så går vi på det sista tyder det på flicka.

Håll vigselringen i ett snöre över magen och se hur den beter sig. Pendlar fram och tillbaka eller rör sig i cirklar?
Detta gjorde jag för flera veckor sedan och det visade både och. När jag sedan sökte på nätet vad det betydde fick jag upp otydliga svar. På ena sajten menade pendlade pojke medan nästa sajt menade att pendlande visade på tjej.

Mammans skönhet?
Tycker jag ser ut som jag gjorde innan. Varken fulare eller finare :) Pojke.

Hickar barnet mycket eller lite?
Ingen aning. Har inte märkt något sådant.

Sparkar barnet mycket eller lite?
Första gången jag är gravid så jag har inget att jämföra med. Det skiljer sig från dag till dag. Svårt.

Urinvägsinfektioner?
Nix. Pojke.

Befruktningsdagen var ett udda eller jämt datum?
Har inget exakt datum men enligt datorn var det 25:e. Pojke.

Håret på benen växer fortare eller som innan?
Har inte märkt någon skillnad. Flicka.

Ligger barnet högt eller lågt i magen?
Lågt. Flicka.

Utputande navel sent eller tidigt i graviditeten?
Än har den inte putat ut. Pojke.

Sugen på choklad eller citron?
Choklad. I massor. Flicka.

Mycket eller lite illamående?
I början mådde jag jätteilla men kräktes inte. Kan fortfarande känna mej illamående lite då och då. Flicka.

Blödande tandkött?
Japp, varje gång. Flicka.

Halsbränna?
Inget än. Flicka.

Med svaren 7-6 så tyder det på att det är en flicka. Med andra ord så är det en pojke som jag själv tror mej veta! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar