söndag 28 oktober 2012

Brödlev vs fräsisar

Jag vill slå ett slag för amningsbehåar. Ullareds. Jag har så länge jag minns haft klurigt med att finna bra patthållare och eftersom den ena tutten dessutom är snäppet större så har det liksom blivit att lägga sig på en mellannivå och det är många, många tillfällen som jag har gett upp i provrummet och tjurig lämnat affären för att komma hem och googla bröstförminskning. Kapa av skiten, har jag tänkt.

Nu när de har fläskat på sig ytterligare, fan gud låt de inte växa ohämmat när mjölken rinner till amen, är det knappast lättare att få dem att samarbeta plus att sitta kvar i ursprungsläget, läget som de föll ifrån för x antal år sedan. Jag brukar skoja, likt Bridget Jones, och lyfta upp dem en halvmeter och säga år 2000 för att sedan låta dem falla likt hösäckar och säga 2012.
Jag nästan längtar till då dem är urammade och jag istället kan rulla upp de platta hängande öronen. Faktiskt.

Jag har provat amningsbehåar på H&M, Lindex och tror jag även var på Kappahl. Men icke då. Det har antingen inte funnits rätt storlek eller så det p.g.a saknade byglar sett ut som jag har stoppat in en hel brödlev! Allt blev en avlång pattdeg som pöst ut likt överjäst deg som tar första bästa väg ut ur bunken och jag tänkte där jag stod i trosor, stödstrumpor och rymningsbenägen deg att jävlar vilket kap ho är den där frun!

Jag hade därför inte så stora förhoppningar inför Ullaredsresan ur deg-synvinkel men jag packade ner ett antal behåar, tog ett djupt andetag innan jag provade dem och hittade två modeller som satt bra. Det var dessutom efter lunch så jag hade goda chanser att inte börja böla där innanför skynket. Och jo.. men ja.. jo..
Nog för att jag avskyr känslan av att inte ha byglar, det blir lite pensionärsvarning över det hela men attans så goa de är. Jag premiäranvände en utav dem igår och ja jäklar, jag har t v å tuttar. Ingen deg. Två frallisar. Visserligen så får jag synliga tuttfräsisar vid kall temp men vad sjutton gör det. Hellre det än frukosten innanför tröjan..


1 kommentar: