måndag 22 oktober 2012

Gravidfotograf

När vi gifte oss så hade jag gjort en bröllopsgåva till min man. Ett litet album med sensuella bilder i. Han blev jätte-jätteglad och överraskad och undrade hur jag hade fått fix med det och när och var. Jag hade handlat hem grejer och gömt i garderoben och smusslat med detta ett bra tag och hade haft skitsvårt för att inte försäga mej. Kämpade som en tok.
Det var en gammal arbetskollega som tog bilderna, hon är hobbyfotograf men väldigt duktig.

Nu när man äntligen har ett litet växande liv i magen vill jag såklart att detta ska bevaras i minnet och absolut i kort. Jag är så otroligt sugen på att få bli fotograferad! Denna gång vill jag inte gå till arbetskollegan, hon är duktig men jag vill ha en utbildad fotograf som jobbar med det. Vet inte varför egentligen men det är väl just att ha studio och en med mycket idéer och kunskap.
Ett par vänner till mej och F gifte sig nu i somras, bara ett par veckor efter oss, och de anlitade en fotograf som följde dem under dagen och tog sjukt underbara bilder! Jag blir helt salig när jag kikar på hennes blogg! Fantastiskt kreativ och kunnig.

Jag bad om hennes nummer och har haft sms-kontakt med henne nu ikväll. Hon vill gärna fotografera mej. Hon har dels tillgång till studio men kan även ta i hennes hemmamiljö när dagsljuset tillåter. Jag fick veta att det blir mellan 40-70 redigerade bilder på cd-skiva ( ibland mer ) och för det skulle hon ta 700:-. I mina öron är det ingen snack om saken!

Tänk att ha ett album fullt med vackra bilder på min mage. Det hade varit jättekul att ha med F och barnen också. Göra en syskonbild med deras händer på magen eller liknande.. Hm.. det får vi klura lite på. Vi skulle höras av i november för att boka en tid. Det blir nog bra att ta en dag i början av december! Då är jag i vecka 35-36. Passar nog alldeles utmärkt!

2 kommentarer:

  1. Jag försökte få maken att ta lite fina bilder i v 35 men vi blev så ovänner :) Han gjorde allt fel! Tillslut tog jag bilder själv med självutlösaren, det blev ert jäkla spring fram och tillbaka och det tog tid men några fina bilder blev det. Nu skulle jag vilja ta lite bilder helt utan kläder men det vågar jag inte hos en fotograf :0 Jag har en släkting som är fotograf och har fotar mig massor men jag tror inte hon vill se min nakna tuppa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha kan tänka mej det, de brukar inte ha det där "tänket" med hur bilden ska se ut :)

      Det kanske är lite to much att dela med sig av till en släkting..eller va fan.. kör på.. :)

      Radera