torsdag 11 oktober 2012

När man inte gör det man egentligen borde


26 + 3 idag och nu har magen börjat ta upp kampen med att komma om tuttarna. Kom igen magen, väx lite nu. Jag känner livmoderns översta kant mellan naveln och revbenen och igår när jag lade mej så kunde jag känna hur magmusklerna däromkring har delat på sig. Läskig känsla minsann!

När jag ändå är inne på magprat kan jag lika gärna dra om den andra magen. Att en Niferex-tablett kan ställa te´t så dant! Jag tar dem bara varannan dag men ändå så strular det i systemet. Jag har köpt hem fiberbröd, det är nästintill svart! Smakar inte hallon men jag äter ser glad ut. Likaså har jag börjat med en kiwi till frukost. Vatten är förvisso usel på att dricka. Jag har ingen speciell törstkänsla. Det är synd för jag glömmer bort att dricka vilket är en stor bov i det hela också.

Var på det tredje vattengympapasset igår och barnmorskan meddelade att hon skulle vara borta i ett par veckor och att det därför blir inställt så länge. Synd för jag gillar det starkt. En del övningar är inte så sköna att utföra men man får var och en anpassa sig till vad man klarar av. Avslappningen är guld värd. Hon gav oss en del övningar som vi kan göra hemma tills det att vattengympan körs igång igen men jag vet ju med mej själv att det kommer rinna ut i sanden. Det är som att jag måste komma iväg och någon säger till mej hur jag ska göra för annars blir det inte gjort. Att träna tillsammans är så mycket roligare än att ligga hemma på golvet och spänna och lyfta bäckenet.

Jag har en del att bli bättre på här känner jag.

4 kommentarer:

  1. Fin mage!
    Också börjar med Niferex varannan dag men känner peppar peppar ingen större skillnad ;)

    SvaraRadera
  2. Mese är bra, om du gillar det. Och päron, som är goda nu. Blanda en tillbringare med saft och ställ nånstans där du går förbi ofta och ta ett glas då. Jag dricker flera liter mjölk om dagen, ett enormt sug efter mjölk! Helst oboy men jag får hejda mig :D

    SvaraRadera
  3. Hannah:
    Mese? Messmör eller?
    Det var ett bra tips hörrö om kannan! Mjölk ja! Jag har fått ett sådant sug jag också! Är laktosintolerant och drack i stort sett inte någon mjölk alls innan grav. Endast om det var i mat och så. Men sedan ett par veckor så är jag sugen på mjölk och väljer hellre det än saft eller juice. Knas.

    L:
    Tack! Hoppas din mage gillar dem!

    SvaraRadera
  4. Ja messmör. Är mese jämska kanske :) Det har jag aldrig tänkt på. Ja är det något bebisen INTE kommer lida brist på så är det kalcium. Mycket mjölk blir det!

    SvaraRadera