måndag 21 januari 2013

Allas omtanke och välmening

Just nu känns det som att det aldrig kommer komma någon bebis. Jag har lurat alla. Jag är inte gravid. Mohaha gick ni på den?!
Nä skämt och sido. Men jag håller på att bli fullständigt uttråkad. Jag har idag bakat bröd och två omgångar med frallor som nu ligger i frysen. Jag har just nu tvättstugan som jag knatar fram och tillbaka till och jag har fotat magen. IGEN. Jag trodde att jag vid det här laget skulle få fota ett par bebisfötter eller händer istället. Men tji fick jag.

Mamma ringde i förmiddags och vi pratade en bra stund. Hon sa att hon är så galet nyfiken på hur jag mår och om jag känner någonting men drar sig för att ringa för att inte vara för på. Hon berättade att hela släkten är på henne hurvida jag har fött barn eller inte. Tur att de inte ringer till mej och frågar, jag hade slitit mitt hår i stycken. Telefonen piper och det står: Hänt något!? Grannarna utbrister: Men har du inte åkt in än!? Och F´s arbetskamrater och leverantörer frågar och mailar honom dagligen ifall bebisen har kommit!

NÄÄJ!!!

Ring inte mej  - jag ringer dej.

Så känns det. 





Jag vet - jag ska inte gnälla, jag har det vackraste man kan tänka sig inuti mej. Alla därute som fortfarande kämpar måste hata min blogg just nu. Jag vet. Men jag har tröttnat på att vänta - vi vill träffa vår lille älskling!
Älskade F ringde nyligen från jobbet och hörde sig för hur läget ligger med frugan. Han suckade djupt när jag sa att det är som tidigare, förvärkar lite då och då bara. Han väntar och väntar och väntar på mitt samtal..

2 kommentarer:

  1. Du är så himla fin i din mage så det är bra du dokumenterar ordentligt! Och när bebisen kommer blir det ett par tusen bilder på händer och fötter och när bebisen sover och allt :)

    SvaraRadera
  2. Jag veeeeet! Jag håller också på att bli galen av folks frågor! Igår skrev jag som svar på "dumma sms" att: Hej. Nej, jag föder inte och har inte fött. Däremot bojkottar jag mobilen fram tills att jag har det...

    Den som tjatar mest ska jag ringa sist ;)

    SvaraRadera