torsdag 3 januari 2013

Svettningar och påbörjad liten lista

Holabalola så illa jag sover om nätterna. Jag har kommit in i någon usel våg nu, tidigare var jag rätt skonad med nattkissningar och även att jag vände och vred på mej så kunde jag somna om rätt snabbt. Det går inte nu. Är jättetrött framåt 21-22 och går och lägger mej men kan inte somna förrän framåt midnatt, vaknar sedan mitt i natten av olika anledningar, 2-3 kissepauser, ont i bäcken/mage/höft, hungrig eller bara allmänt klarvaken.
Något annat trevligt som tillkommit under senaste veckan är svettningar! Nåt så gudens varm! Jag kan duscha och en kort stund efter är jag helt kokhet ändå. Jag som tidigare alltid frusit har blivit varmare under graviditeten men nu på slutet är det något i hästväg.
Så jag vaknar även av att jag simmar i sängen och sliter av täcket för att sedan frysa och ta på mej igen. Så håller det på. Mycket fina grejer här på slutet.. :)

3 januari idag och jag har påbörjat en liten när-tror-du-han-kommer-lista. Vill du så får du gärna gissa på..

7 januari,  Min syster.
14 januari, Pappa F
17 januari, Jag
21 januari, Min systers kille.

3 kommentarer:

  1. Denna sömnlöshet, dåligt påhitt av gubben där uppe som skapade oss... När väl bebisen kommer så blir det ju en annan typ av sömnlöshet, men då har man inga problem att somna i alla fall! Som en klubbad säl som ligger och dregglar, i alla fall jag :)

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag känner igen det där, det är hopplöst att få en god natts sömn!

    Jag gissar på den 18, mest för att det är min födelsedag :)

    Kram Sandra, som är i vecka 36 :)

    SvaraRadera