tisdag 15 januari 2013

Godis godis godis.. jaha mat också!?

Nu har jag suttit i telefon med Maddi i över två timmar. Lustigt nog har jag inte fått något sms från Frank i form av: Vad du tjatar i telefon!!

Hobby älskling, hobby.

Maddi hade sms:at när jag var ute och skottade snö så jag ringde opp henne när jag hade återfått både medvetande och normal andningsfrekvens. Hon tyckte jag var skev som ägnade mej åt sånt när jag hellre borde rulla köttbullar att frysa in. 
Vi tjötar på bra som vanligt och går igenom det mesta när vi hörs och jag kan inte vara mer förberedd på div. grejer kring förlossning och tiden efter med babianarsle och allt vad det kommer vara. Det jag inte frågar andra om Googlar jag. På gott och ont.

Hon tyckte dock att jag måste köpa hem mat/gottegrejer till förlossning/BB-tiden och jag har väl egentligen inte tänkt mer på just den biten är de två st 3-pack-festistarna som ligger i kylen. I min värld hinner vi med när det väl har satt igång.
- Jamen sa Maddi, tänk om ni måste åka in på natten?
- Statoil har väl nattöppet, har de inte det?
- Skriv en handlarlista till Frank nu innan!
- Jag har tänkt att han kan åka och handla när det väl har satt igång eller så stannar vi till vid affären på vägen upp...
- TROR DU ATT DU VILL STANNA FÖR ATT HANDLA DÅ?!

Njae kanske inte..

Så, Frank älskade vän, på Maddis begäran, här kommer listan:
* Många många bruna svampar från Hemmakväll. 
* Många många sura röda godisnappar från Kvantums hostochnys-lösgodisvägg. Du får gräva lite och skaka på burken för de ligger oftast långt in och en å annan jävel verkar också pilla ut enbart den färgen..! Jag blir så förbannad!
* Choklad. Helst Mint. Nej Schweizernöt.. nä ta Mint. Ä VA FAN TA BÅDA!
* Dextrosol, för det har Maddi sagt. Punkt. Citron tror jag hon sa..
Mat var det ja..? Ja plocka med en laktosyoghurt också då.. o ett par gröna ( obs viktigt ) bananer. Rediga djungelbananer som ger frätande tunga och fastnande läppar på tänderna. Aaaiiiaaaaiiaaaa. Det var Tarzan om ni inte förstod det..

Det var nog de hele.. Har dock en känsla av att jag kanske skiter i både bananer och bruna svampar när jag väl ligger där och kastar det i väggen som Mia Skäringer, Anna, i Solsidan gör med de bövvla Ballerinakexen.. ha ha. Men det är säkert extra gott efteråt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar