torsdag 17 januari 2013

BF + 2 och en cykelrunda på det

Dagis ringde till F igår och berättade att dottern hade dragit sig undan, ville vara i fred och hade ont i magen. Dock trodde personalen att det var nerver och spänning. När F hämtade henne avlöste frågorna varann, men ååhh varför kommer han inte!?
- Det är väl bara att göra en lucka i magen!!

Imorse när jag vaknade och gick ner för att ta morgondrinken haglade frågorna igen. Å då hade bonussonen ont i magen. De är något förväntansfulla kidsen!!
- Meeen kan du inte bara åka in?!

Tro mej, jag vill.

Han försökte skrämma kotten imorse,
- Ja då kanske han tror att det är ett spöke där inne och springer ut!

Ändrade sedan strategi,
- Kom ut nu, det är varmt och skönt här ute ( å så himlade han med ögonen ) du ska få glass varje dag..

BF + 2 idag och jag har nyligen kommit hem från ett utepass. Igår promenerade jag 2 ½ km och idag cyklade jag 4 km. Jag vet inte vad som var värst, snoret nere vi hakan, kylan på 8 minus, tyngden av matvaror i ryggsäcken, den obefintliga orken till att cykla eller snömoddiga cykelbanor..

Förhoppningsvis så sätter det kanske igång någonting. I värsta fall blåskatarr.. 

2 kommentarer:

  1. Ja vad brukar man säga? Gå i trappen, hallonbladsthe, ricinolja, färdknäpp...jag tror dock att bebisen kommer när den kommer ändå :) En lucka på magen hade ju varit väldigt praktiskt annars!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.. ja man vet ju att det egentligen inte finns något som påverkar till hundra procent men att röra på sig är ju inte en nackdel. Eller jo, foglossningsbesvär och träningsvärk.. ha ha..

      Radera