onsdag 9 januari 2013

Undrar hur många barn det kommer?

Jag har gått upp i vikt.
F har gått upp i vikt.

Jag har haft halsbränna.
F har haft halsbränna.

Jag har haft någon enstaka finne.
F har någon enstaka finne.

Jag sover dåligt.
F sover dåligt.

Jag har haft sug efter något gott NU.
F har haft sug efter något gott NU.

Jag går omkring i mammabyxor.
F sneglar avundsjukt på mina mammabyxor.

 Jag bullar upp med kuddar när jag vilar/sover.
F bullar upp med... ja faktiskt....häromdagen när F låg i soffan och han inte såg att jag såg honom sneglade han på min amningskudde, tog den och la den som jag brukar ligga med den, mellan benen och sedan upp under magen. Han låg där och jag redigt såg på honom hur han tänkte: Jaa men joo det var rätt skönt, han knölade runt lite och hittade en bekväm ställning, ja magen får ju stöd och det är mjukt mellan benen.. 

I förrgår när vi hade paddat ut oss i soffan på kvällen säger han med trånande röst: 
- Fasen vad gott det hade varit med färska frallor till kvällsmat!
- Ja, säger jag, det hade det.
- Ja färska frasiga frallor med ost på!!
Jag redigt kunde se hur det vattnades i munnen på honom.
- Fast de där sura röda godisnapparna är jag nog mer sugen på, säger jag.

Vi tittar på varandra, kollar klockan på telefonen och pratar i mun på varandra.
- Okej vi hinner innan Farmen börjar, det är en kvart kvar.
Fort ut i hallen, ja han hann såklart före..
- Du tar nycklarna och låser så tar jag plånboken och går och startar opp bilen...!!
Väl hemma visade micron 19:29 och samma visa i köket, tar du smöret och osten så fixar jag saften och...

Vad funkar bäst? 
TEAMWORK.. 

3 kommentarer:

  1. Vår barnmorska kommenterade att makens mage blivit lika rund som min... :-)

    Kram Ninna

    SvaraRadera
  2. Hahaha vad jag skrattade länge när jag läste det här! Ja så kan det vara :)

    Hoppas lillen kommer snart!

    Kram Sandra vecka 37!

    SvaraRadera
  3. Haha ja tur man inte behöver vara ensam om sina krämpor :)
    Han säger ju själv att när VI inte längre är gravida ska vi börja träna.

    "VI".. :)

    SvaraRadera