lördag 12 januari 2013

Fan

Har virkat en mössa ikväll. Egentligen gick ögonen i kors en timma innan den var färdig men jag fortsatte i ren envishet och ville ha den klar. Det blev en vit och jag virkade in hans namn i den i blått garn. Första gången jag blandar in annat garn + joxar med bokstäver. Den blev inte lika fint rundad som den första jag gjorde men för att vara helt grön på detta är den helt okej. Nä ärligt talat - den är jävligt ful!
Men att jag har gjort den kan ju vara ett litet gulligt minne i framtiden. Jag kommer med stor säkerhet sitta och garva ihjäl mej om x antal år då jag hittar en gammal kartong med sparade bebisminnen och kläder. Ush jag skäms redan inför det ögonblicket.. ha ha.

Jag är nyduschad och känner mej helt tjutig så jag ska krypa ner i sängen fortast möjligen. Hormonbölet är inte långt borta. För vad vet jag inte. För att jag får pattsvätt på en fingerknäppning, för att min muff värker, för att svanken värker, för att hela sittområdet värker, för att han där inne bökar så det gör ont, för att jag är trött och bara vill sova men fasar för att inte kunna ligga skönt, för att F ligger i soffan och äter chips och dricker en öl, jag vetefaanvarförjagsnartbölarmendetärjuuppenbarligennågonting!

Å nej, nu vill jag inte föda barn längre. Nu vill jag bara att denna magen ska var borta och att vår bebis ligger i min famn. Jag vill inte få ont, jag vill inte känna mej liten och utelämnad, jag vill inte ligga där med uppfläkt muff likt ett dött kadaver med glaciärspricka ända opp till svanskotan. JAG VILL INTE FÖDA BARN!!!!

Å där kom tårarna. GODNATT!

8 kommentarer:

  1. Åh jag vet vad du menar! Vilken ångest man får ibland över den här jäkla förlossningen och sen i nästa stund ser man fram emot det så mycket. Vad är det för mening med det, kan man undra? Jäkla hormoner..

    Kram!! /Sandra i vecka 38

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det pendlar verkligen jättefort. Hormonerna är boven i det mesta tycker jag! Och otåligheten för att han den aldrig ska komma ut!!

      Kram.

      Nu är det inte långt kvar för dej hörrö!! :) Spännande!

      Radera
  2. Det känns alltid bättre när man grinat en skvätt och lättat på trycket. Tänk på förlossningen som något positivt, jag tror inte du kommer känns dig liten och utlämnad utan stark och trygg, snart får du din bebis! Det gör ont men det är också en enorm känsla, du kommer vara stolt över dig själv sedan! Ny dag i morgon och nya tag KOM IGEN NU :) (funkar mitt pepp-talk?) kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst gör det det, ut med skiten bara sedan kan man ta nya tag. "Bryt ihop och kom igen" - sån är jag.

      Jag kan tänka mej att det är en sjukt mäktig känsla när man har kommit i mål! Den överlevnadskänslan liksom! Tur vi kvinnor gör detta för jag tror inte männen hade pallat ;O)

      Tack fina du! Kram!

      Radera
  3. Du konmer fixa det galant! Mycket för att man inte har något val när man väl är igång.. Då är det bara viktigt att folusera på MÅLET! Varje värk tar dig närmre!!


    Drömde att du födde inatt förresten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nä det är ju det som är lite skrämmande också, man har inget val när man väl ligger där. Mannen kan gå ut en liten stund om det är jobbigt men som kvinna så följer liksom smärtan med ;)
      Ush.. nä nu får vi peppa opp oss kvinns! Vi är ju ett par stycken som inte har fått våra små hjärtan än! Vi fixar detta! Eller hur!

      Jasså, kul att du drömde om mej! haha.. Det gick smärtfritt och väldigt fort va ;)

      Kram på dej!

      Radera
  4. Usch.. Jag kände som du! Jag var livrädd. Men sen satte det igång, fort som satan. Jag hann knappt med. Tre timmar tog det bara, och sprack ingenting! Det kan gå jättebra! Och vet du, så här en vecka efter förlossningen så minns jag knappt hur jävla ont det gjorde. Det kommer gå jättebra för dig med! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis till er Tina! Jättefin dotter! Jag blir så irriterad över att jag inte kan kommentera på din blogg eftersom jag inte har bloggkonto. Säkert lätt fixat men jag tycker det är knöligt + att jag då ska komma ihåg ytterligare en kod! :) Mitt minne är inte vad det borde vara.. vare sig jag är gravid eller inte.. ;)

      Skönt att höra att det gick bra och fort för er!
      Tack för fina ord! Kram!

      Radera