lördag 5 januari 2013

Ikeabesök och brödrecept


Ja.. då var man nere på småtal nu då. Tio dagar kvar till beräknad dag. T I O. Imöra är det ensiffrigt, hur fräsigt är inte det då? Eller så är det hela 24 dagar kvar. Vem vet. Inte jag och det gör mej frustrerad till tusen! Tänk om man hade vetat att just DEN dagen kommer han.
Fast å andra sidan så är ju spänningen samtidigt oliiiidlig. Idag? Imorgon? Vaknar jag inatt?
Vi var i Jönköping igår och tog ett varv på Ikea, jag genade ganska mycket i det där kringelikrokarna.. och ajaj så ont det gjorde sedan på kvällen. Men det var det värt. Skönt att ta sig ut lite och få lite utflykter. Vi köpte tavelramar och tavellister och filurade upp de finfina korten som vi var och tog hos fotografen. Magbilder och familjebilder. De gjorde sig jättefint i vardagsrummet.

Fick frågan om jag kunde lägga ut receptet till hälsobrödet, såklart..



3 dl filmjölk
4 dl vetemjöl eller annat mjöl
4 tsk bakpulver
2 dl linfrö
3 dl valfria flingor, musli, start vad som egentligen
1 ½ dl farinsocker

Gegga ihop alltsamman till en smetig klet och lägg ner i en smörad och bröad form. Grädda i nedre delen av ugnen i 200 grader i 35 minuter. ( Det står i mitten av ugnen i 250 grader i mammas recept men då brände jag mina bröd eftersom vår ugn var så stark..? ) Testa er fram lite med andra ord. Jag lägger även på ett folieark när det har gått ca 25 minuter. Mycket mycket gott!

2 kommentarer:

  1. Tack för brödreceptet! Såg enkelt och gott ut!:-) spännande att bebis snart kommer!!:-)

    SvaraRadera
  2. Oj, nu har jag inte varit här inne på ett tag. Ensiffrigt nu alltså tills bebisen kommer. Så glad för din/er skull! Spännande!

    SvaraRadera