onsdag 2 januari 2013

Barnmorskebesök

Barnmorskebesök i förmiddags och det gick alla tiders. Eftersom F jobbar så hade jag med barnen dit och de tyckte det var fräsigt ännu en gång höra bebisens hjärtljud.
Det tas mindre och mindre värdeprov nu sen mitten på graviditeten, inget urinprov eller stick i fingret idag heller.

Sf: 36, ökat 1 cm.
Vikt: 77,8 kg, ökat 0,2 kg vilket jag var förvånad över! Trodde att jag skulle fläskat på mej minst 2 kilo med tanke på allt gott jag har stoppat i mej under helgdagarna.
Bltr: 115/65, håller sig finfint!
Fosterläge: Huvudet är fortfarande ruckbart vilket jag misstänkt med tanke på hans gnölande och bökande där nere.
Hjärtslag: 140/minut.

Finfina värden och det var skönt. Nästa besök är nästnästa vecka, dagen före BF och jag kan ju alltid hoppas att lillebror redan kikat ut då...



Efteråt var vi och fikade på sjukhuset och tog sedan en sväng förbi biblioteket för att låna lite böcker. De sitter nu nere i vardagsrummet och kikar på barneteve så jag ska passa på att vila den här trötta kroppen.

Hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar