tisdag 1 januari 2013

Första januari tjugohundratretton


Gott nytt vår!
Eller jag menar år..

Ja är det april? Oktober? Det är frågan, fåglarna kvittrar ju för sjutton!
Jösses vad det regnade igår och inatt. Vi var ute i tio minuter så F skulle få skjuta raketer. I den lilla snöhögen längst bort lekte han av sig lite. 

Gårdagen var mycket trevlig och lugn. Vi åt jättegod mat och att jag höll mej vaken ( ja med nöd och näppe ) ända fram till 02:30, vilket är för mej ofattbart. Då värkte hela arslet och magen så hade inte gästerna gått så hade jag krypit ner i sängen ändå. 
Som starters hade vi en massa frukt, ost, ölkorv och grejer på träpinnar.
Förrätten bestod av laxknyten med div grönsaker, fisksås och vitlöksbröd.
Huvudrätten var klyftpotatis och Smördegsknyten med baconlindad fläskfilé, fetaost och örtsås.
Till efterrätt åt vi någon slags Cheesecake som hade varit i ugnen. Ostkaka med andra ord. 
Mm mm mm en mycket trevlig middag!





Varför jag inte tog några bilder på resterande mat är ju ett förbryllande faktum.. 

Första dagen på det nya året idag och jag känner mej nåt så gudens bakis. Har nyligen fått i mej morgondrinken så lillebror tränar karate där inne. Han blir som sjövild av FitLine. Om han blir lika livlig utanför magen så ska jag banne mej sätta opp ett tält på gården så får MammaFitLine komma hit och bo och ta hand om honom! He he..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar