måndag 7 januari 2013

Vecka 40 ( 39+0 )



Det har snurrat till sig lite. Enligt apparna som jag hade från början byter jag vecka på måndagar. Jag är idag på 39+0. Men varje gång jag är hos barnmorskan och hon säger vilken dag jag är på så är det två dagar efter, alltså 38+5 idag.

Jag har nonchat det och kört mitt race så att säga men nu på slutet så blir det ju lite könstigt.. Jag har nu ändrat lite i apparna och det blir lite skevt att tänka om.. så jag fortsätter på mina vanliga veckor, två dar hit eller dit kvittar i det stora tänker jag.. huvudsaken är att kotten kommer ut någongång! :)

Så. Idag är JAG inne på vecka 40, 39+0 och det är åtta dagar kvar! Helgalet. Vaknade inatt och kände att kudden mellan bena var helt blöt. WOHOO Waterfalls in the bed - nu kör vi för bövvelen.. men innan jag hade hunnit både väcka F och redigt vakna själv insåg jag att det bara var en dröm. Förbenat.
F låg och pratade med lillen igår, klappade på honom och sa att han får komma ut snart. Vi väntar ju på honom, förstår han inte det..



Måndagen den 7 januari 2013. Måndagen då min mor fyller år 
( tänk att det är ett helt år sedan vi var i Thailand och firade hennes 50-årsdag, jag längtar tillbaka dit! )


och även Siris 6-årsdag!
Kidsen är hos deras mamma nu så vi får fira henna när de kommer på fredag.
 Hon önskar sig en chokladtårta så en chokladtårta ska damen få.


Stort grattis till båda två!  

3 kommentarer:

  1. Fin du är!!
    Men vilket datum har du BF?
    Min BM räknar också en dag annorlunda mot vad jag gör.. Jag byter enligt mig och apparna vecka på torsdagar eftersom jag har BF nästa torsdag, men hon räknar fredagar.. Som sagt, vem bryr sig! Lilltrollen bryr sig knappast vilken dag det är när de kommer ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack L! Vi har BF den 15:e så nästa tisdag. Så vi ligger bara två dagar ifrån varandra.. tänk vad coolt om vi hade bott i samma stad då hade vi kanske kunnat legat samtidigt på BB :)

      Ja vem tusan bryr sig om vilken dag det är, bara man får ha en dag att räkna och bläddra veckor utifrån :) Men det är inte så många dagar kvar!

      Kram!

      Radera
  2. Jag trodde man var fullgången v 40+0 men enl apparna är det 39+6. Mysko

    SvaraRadera